Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er facebook m.v. en ny avart af MLM

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Serie:
da alle er bruger af facebook

Nej, alle bruger ikke fb.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Fru Hartmann:
Nej, alle bruger ikke fb.

Alle betyder de fleste, omkring den gruppe jeg indirekte, forsøger at kredse mig ind på. -  hvilket er åbenlyst 

Og nej til at alle børster tænder og vasker sig -  men de fleste gør, selvom jeg vil bruge ordet alle.... 

Men langt fra alle, stiller en så fjern kommentar som dig Wink

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Serie:
Nettet siger multi-level marketing (MLM) eller Network Marketing er en forretningsmodel, der sætter et firma i stand til at markedsføre og distribuere deres produkter / tjenester direkte til forbrugeren via personlig reference .

Nu ved jeg ikke hvor du har din definition fra, den passer på ingen måde med hvordan jeg opfatter MLM. Jeg hælder mere til definitionen på Wikipedia, den starter med:

Multi-level marketing (MLM) is a marketing strategy in which the sales force is compensated not only for sales they generate, but also for the sales of the other salespeople that they recruit.

Ud fra den er det vel rimeligt åbenlyst, at Facebook på ingen måde kan kaldes et MLM koncept.

Men det sagt, tror jeg ikke at din mission med at få MLM til at virke mere spiselig, ved overbevise folk om Facebook er MLM, har nogle chancer for at lykkedes.

Dels pga. den ringe argumentation, men grundlæggende også fordi de ting som folk ikke kan lide MLM, er ikke ting de finder hos Facebook.

Jeg kan godt forstå hvis du brænder for MLM, at du syntes det er surt at der er så mange der foragter det. Jeg har ikke svaret på hvordan man kan lave om på det, men Facebook sammenligningen syntes jeg bare gør hullet større. Måske skulle du prøve at fortælle om dine positive oplevelser med MLM, hvad du kan lide ved det etc. Men uden at love guld og grønne skove, samt kuren for kræft.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:
Jeg kan godt forstå hvis du brænder for MLM, at du syntes det er surt at der er så mange der foragter det. Jeg har ikke svaret på hvordan man kan lave om på det, men Facebook sammenligningen syntes jeg bare gør hullet større. Måske skulle du prøve at fortælle om dine positive oplevelser med MLM, hvad du kan lide ved det etc.

Jeg hverken brænder for MLM eller ikke MLM og har som sådan heller ikke prøvet det -  det min lille mission er med denne tråd, er at måske få afdækket at et meget brugt medie, har en moderne MLM funktion i sig  -  således at for og imod MLM, ikke længere giver mening, da de fleste ubevidst er med i MLM netværk

I øvrigt siger multi-level marketing (MLM) eller Network Marketing er en forretningsmodel, der sætter et firma i stand til at markedsføre og distribuere deres produkter / tjenester direkte til forbrugeren via personlig reference 

Dette er også fra Wikipedia

Selv med din fundne definition, vil jeg mene at Facebook tilhører en avart af MLM.

Som jeg nævnte tidligere så kører der en masse mindre MLM lignende situationer, spredt rundt på Facebook og alle deltagende i lige linie ned og til højre m.v. får en kompensation af en art og kompensationerne kan være forskellige og bruges forskelligt.





Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Serie:
Selv med din fundne definition, vil jeg mene at Facebook tilhører en avart af MLM.

Jeg beklager, at jeg åbenlyst ikke besidder evnen til at forklare det tydeligt nok.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:
Jeg beklager, at jeg åbenlyst ikke besidder evnen til at forklare det tydeligt nok.

Ingen grund til beklagelse, da du jo har forklaret, det ud fra din opfattelse - men jeg kigger måske bare mere kreativt og i helikopter højde og derfor oplever jeg Face´book fortsat, som en avart af MLM i en moderne form, som indeholder noget fælles DNA.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Serie:
som en avart af

Afart.... Geeked

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 473
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Serie:

Lundsby:
Jeg beklager, at jeg åbenlyst ikke besidder evnen til at forklare det tydeligt nok.

Ingen grund til beklagelse, da du jo har forklaret, det ud fra din opfattelse - men jeg kigger måske bare mere kreativt og i helikopter højde og derfor oplever jeg Face´book fortsat, som en avart af MLM i en moderne form, som indeholder noget fælles DNA.

Jeg tror, at det fordi du ser lidt for kreativt på det. Jeg vil kaste mig ud i at prøve forklare, hvorfor det ikke giver mening - ligesom de andre har prøvet. Jeg vil dog prøve en anden vej. 

I princippet kan du også sige, at det at løbetræne er Bodybuilding. For du prøver jo at bygge kroppen på en særlig måde - måske smide noget fedtprocent og bygge lidt større lårmuskler. 

Men bodybuilding bruges altså i den kontekst, hvor man bygger sin muskler store igennem vægttræning med et nogle særlige instrukser om rep og sæt. 

Hvis du begynder, at se kreativt på det, så kan det godt begynde give mening, at kalde løbetræning for bodybuilding. Men termen bodybuilding vil miste sin relevans og præcise definition. Ordet vil begynde at blive ligegyldigt, fordi det vil blive upræcist. Og et eller andet sted giver det ikke mening at kalde løbetræning for bobdybuilding. 

Men ved bodybuilding går du efter store muskler, hvorimod du ved løbetræning træner cardio.

Så lad løbetræning være løbetræning og bodybuilding for bodybuilding. 

Ligesom du bør lade MLM være MLM og Facebook være et socialt medie

Hvis du begynder på alt andet, vil ordene miste deres præcise betydning og blive ligeyldige, fordi de bliver for brede og kontekst-afhængige. Og egentligt så giver det i bund og grund heller ikke mening. Heller ikke selvom du kan koble nogle sammenhænge sammen eller finde ligheder. 

Var det for kreativt svaret? ;)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Kildetoft Henriksen:
Ligesom du bør lade MLM være MLM og Facebook være et socialt medie.

Jeg forstår din tanke - men MLM er nok 50 år eller mere i alder  og derfor kommer der nye metoder til i modene tid.

Har da respekt for dit initiativ - men det nedforklarer ikke min tanke og du nævner jo selv at Facebook er et socialt medie .  OG HVOR SKER DER NETOP NETWOrK, som MLM er afhængig af. på Facebook .. - SÅ KLART 

Facebook tjener på  ... nedefra og op som altid  - men også på  til højre og venstre og led undervejs får også kompensation -  så ren MLM i en ny form er Facebook.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Fru Hartmann:
Afart..

På russisk hedder det разнообразиеSleep

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)