Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

offentlig støtte fra kommunen, kan jeg få del af overskud?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Jan 13
Indlæg ialt: 89
Fra  travelday Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Jeg er netop igang med at starte et nyt event koncept, som skal gøre det sjovere for studerende i Vejle at gå i skole. 

Kommunen er vilde med idéen, men hvis de skal støtte skal jeg starte en forening - dette ønsker jeg ikke som udgangspunkt, da jeg gerne vil skabe forretning.

Hvis jeg starter en forening og eventet giver overskud, med bl.a. hjælp fra kommunens sponsorat, så skal give pengene til et godt formål, eller lade dem stå i foreningen. Jeg kan på en måde få det kringlet sådan, at jeg i den sidste ende selv kan få en del af overskudet, og samtidig få støtte fra kommunen?

Venlig hilsen

Nikolaj Christensen

Ejer hos http://jiblab.dk - salg og distribution af ski- & snowboardtøj.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Du vil høre, om du kan snyde kommunens regler om ikke at lade overskud fra sponsorat ende i en privat lomme. Der findes givet lyssky forretninger der råder om noget sådanne rent ud sagt. Hvis reglen er, at kommunen ikke vil sponsorere så et overskud går til en privat, så er det jo reglen synes jeg. Der er alt for meget tankevirksomhed omkring, hvordan kan jeg få penge fra det offentlige ved lidt smarte tricks

Just my 5 penny

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Jan 13
Indlæg ialt: 89
Fra  travelday Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan se jeg har fået formidlet det forkert til sidst. skriver "Kan få en del af overskuddet" med det mener jeg, om det så kan lade sig gøre at de får deres penge tilbage igen - hvis der bliver genereret overskud. Er dette ikke muligt for det offentlige, eller kan man godt lave forhandle med dem?

Ejer hos http://jiblab.dk - salg og distribution af ski- & snowboardtøj.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

når du er så langt, at kommunen er begejstret for selve ideen - så har du noget at gå efter, men om du kan få en aftale om at pengene skal retur ved overskud fra privat virksomhed tvivler jeg noget på - De må ha nogle ganske klare regler omkring kravet om forening - som jeg i sig selv indebærer en række krav til deltagerkreds m.m.  - men er de tændt på ideen, så tror jeg da sagtens man kan forhandle med dem. Der findes jo områder hvor kommuner sågar betaler private virksomheder - men jeg TROR deres krav om forening ligger i en vis frygt for risiko og mangel på sikkerhed for kritik for misbrug af kommunale midler

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 4700 Næstved
Tilmeldt 7. Aug 14
Indlæg ialt: 60
Fra  Hygiejnemanden.dk Skrevet kl. 08:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du gerne vil lave en forretning så gør det uden tilskuddet fra kommenen og derefter får du hele overskuddet selv. Så tager du risikoen og får indtjeningen - sådan er livet som selvstændig.

Det andet med at "omgå" reglerne fra kommunen syntes jeg du skal se at droppe med det samme !! 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)