Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min idé.. Er den noget værd?

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 24. Oct 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har længe gået og tænkt på at starte eget firma inden for bilbranchen.

Har en idé om at jeg vil finde biler til folk. Men jeg ved ikke om der er et marked for det. Da folk jo selv kan søge på internettet. Men jeg havde enten den tanke at tage et lille gebyr for at gøre det, eller at gøre det 100% på at henvise til andre sites. Det startede med at jeg havde tænkt mig at tage en lille procentdel i kommision for at gøre det for folk, og et så primært var et marked til folk der var 50+, men ved nærmere eftertanke vil det blive alt for bøvlet med opkrævningen af pengene. Eftersom jeg selv elsker at søge efter biler på nettet og/eller i aviser, er jeg mere og mere hoppet hen på enten at tage et gebyr på et par hundrede kroner inden jeg går i gang med at søge for andre, eller ved bare at bruge affiliates.

Min plan på længere sigt er at jeg gerne vil være bilhandler, men eftersom det kræver en god sjat i startkapital, syntes jeg selv det var et rigtig godt alternativ.

Mit spørgsmål er så bare... Er jeg den eneste der kan se den gode idé i det her?? er der nogen der er villige til at betale en lille sum for at spare tid og/eller kræfter på det?

Jeg er selv uddannet Webintegrator, så det med at lave hjemmeside og sådan, er intet problem, så det smarte ved det, er at det ikke kommer til at koste mig andet end at have hjemmesiden kørende, og så den mængde tid det nu tager. :)

Håber det er forståeligt.. På forhånd tak.

Tilmeldt 24. Oct 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige en ekstra ting.

Min plan er at finde de bedste priser på de biler der bedst passer til kundens behov..

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Konceptet eksisterer allerede, så du er ikke den eneste der kan se en ide i det. Der er mindst en anden her på Amino der driver den type virksomhed, kan dog ikke lige huske hans navn eller firmanavn. Se evt. også dette site: http://levesenbilraad.dk 

Du kan jo starte med at teste markedet ved eks. ved at tilbyde familie og venner denne service næste gang de skal have ny bil, og se hvilken respons du får, hvor meget tid du bruger på opgaven og spørge hvor meget de ville være villig til at betale for din service.

En anden vej at gå, når nu du er web-mand, er at lave noget i stil med TrueCar. Jeg ved ikke om noget lign. eksisterer i DK, men jeg synes ihvertfald at konceptet er genialt. Hvem har ikke prøvet at købe en ny bil, som blev dyrer end det der stod på skiltet... Link til websitet: https://www.truecar.com 

Mvh Carsten

Tilmeldt 24. Oct 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten

- Tak for det hurtige svar.

Jeg syntes ellers selv at jeg har søgt og søgt efter andre med samme koncept, men har måske ikke selv vidst hvad jeg skulle søge efter.. Men det bekræfter jo bare at der er nogen derude som kan leve af noget lignende. Min tanke med det, var nemlig på sigt at udvide så det kunne blive en for for online bilmægler. 

Men tusind tak i hvertfald!

Mvh

Lasse

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nok ikke fattet den dyt -  men her er mit bud.

Jeg ville ikke kalde det bilmægler - men bilbroker

Opgaven er at du kan forhandle prisen ned, og endda meget ned  - og på et tidspunkt har du måske 2-5  eller mange flere købere til samme mærke, hver gang og ofte -  så er der rigtig rigtig gode penge at spare for køberne  og meget at tjene for dig, når du handler pris på vegne af mange.

Du skal typisk også finde samme løsning til den brugte bil...

/ Serie

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Spasmager:

Lige en ekstra ting.

Min plan er at finde de bedste priser på de biler der bedst passer til kundens behov..

Lige en ekstra ting fra mig også

Din plan i følge mig, er ikke at du finder de bedste priser -  men simpelthen skaffer de bedste priser, ved din personlige indblanding.

Tilmeldt 24. Oct 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Serie

Kan godt se hvad du mener med bilbroker, men da det jo er en blanding af dansk og engelsk, ville det nok nærmere være noget Autobroker eller Carbroker. :) 

Men ja, kan godt se hvad du har fat i der, og måske er det ikke helt dumt! ;-)

anyways. Tak for svaret

mvh

Lasse

Tilmeldt 24. Oct 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Serie

Det eneste problem ved det, er at biler der er sat til en ekstra god pris, oftest bliver solgt ekstra hurtigt, så enten skal jeg være ekstra hurtig, eller også skal jeg have en ekstra chance, hvis du kan følge mig? :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse

Tror nu ikke at du skal bruge ordet broker i noget reklame stunt,,, det er ikke et vel set ord..

Men hvis du tænker den vej, så er det i min optik bedre at aætte fokus på at samle flere købere til samme produkt og opnå stor mænge rabat og naturligvis kan det lade sig gøre...ganske enkelt.

Tilmeldt 24. Oct 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Serie

Uden tvivl, havde ikke selv tænkt tanken, så derfor er din tanke nu skrevet ned i mine noter. :) 

tak for det!

mvh

Lasse

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)