Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Lån" af likviditet i mit firma!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Glostrup
Tilmeldt 29. Sep 13
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

God aften mine damer og herre

Kan jeg udnytte likviditeten i mit firma og "låne" penge til mig selv?

Kort fortalt vil jeg gerne "låne" ca. 100.000 kr. fra mit firma til køb af en større bil. 

I dag kører jeg i min private bil, hvor jeg fører kørselsregnskab og får km/penge, hvilket jeg påtænker at fortsætte med i den nye bil.

Kan jeg lave et lovligt set-up, hvor jeg låner pengene fra mit firma og laver en form for afbetaling og i så fald, hvordan skal dette set-up være?

Venlig hilsen

Mikkel 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Glostrup
Tilmeldt 29. Sep 13
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for dit svar.

Jeg er både blond og fra Jylland, kan du uddybe dit svar?

Jeg har et enkelmandsfirma, men jeg kan vel ikke bare hæve penge, fra firmakontoen, til en bil uden at jeg skal betale skat af pengene?!

Håber du kan skære det ud i pap.

Tak tak

Mikkel

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan hæve alt det du vil og sætte alt det du vil ind og det var forklaret i det link du fik i mit første svar. er du for "blond til at læse det" skal du overveje om du vil drive virksomhed - det er MEGET let forklaret og i virkeligheden dækket af det første afsnit - men læs det hele

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Du betaler skat af virksomhedens resultat/overskud... Du kan derfor hæve penge ud lige så tosset du vil. Med mindre du anvender virksomhedsskatteordningen. Så foregår det lidt anderledes.
Flytning af penge er mellem balancekonti = det har ingen indflydelse på resultatet.

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Og man kunne tilføje, at hvis man har overskud på 100.000 kr og bruger dem på en bil - så vil skat ha 44.000 kr stadigvæk for overskud er stadig 100.000 - Man kan derfor kommer til at mangle kontanter lige pludseligt - så vil man undgå det, skal man jo ikke bruge mere end overskud minus ca 44% som gemmes til skat

Husk også, at penge der står i banken ikke nødvendigvis er overskud - det kan være noget der skal betales til leverandører eller moms eller andet- Banken er ikke udtryk for overskud/underskud

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Glostrup
Tilmeldt 29. Sep 13
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

".....du kan hæve alt det du vil og sætte alt det du vil ind og det var forklaret i det link du fik i mit første svar. er du for "blond til at læse det" skal du overveje om du vil drive virksomhed"!!!

Ha ha ha, fantastisk svar.

Jeg fulgte dit link, læste teksten, men var ikke 100% sikker på at jeg havde forstået det rigtigt. 

Når jeg kan trække penge ud af firmaet og sætte dem ind igen, uden at betale skat af pengene, så skal jeg da ikke bare have en større bil, så køber jeg sgu en lastbil!!! 

Tak for svarene og god weekend

Mikkel 


Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel:
Når jeg kan trække penge ud af firmaet og sætte dem ind igen, uden at betale skat af pengene, så skal jeg da ikke bare have en større bil, så køber jeg sgu en lastbil!!! 
det kan du som sagt - men igen  har du 100.000 i overskud i regnskabet og der står 100.000 likvidt som du køber bil for - så har du stadigt 100.000 kr i overskud, og skat vil derfor ha 44.000 kr af dig når året er gået. Dit overskud forsvinder ikke med bilen

Du beskattes KUN af dit overskud - alt du hæver eller sætter ind har INGEN betydning for din skat, men du skal jo huske, at ha penge / likvider til at betale skatten med så har du ikke det, så skal du jo i banken og låne penge til skat og moms

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Glostrup
Tilmeldt 29. Sep 13
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Yes, det er jeg opmærksom på. 

100.000 kr. på firmakontoen er IKKE = 100.000 kr. i hånden. 

Tak for dine svar.

Mikkel 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)