Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af varekøb og tilbagebetaling af moms

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 30. Sep 14
Indlæg ialt: 51
Fra  MyNumberOne Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer! Jeg har for nyligt startet min egen webshop og til den handler jeg primært mine varer gennem eBay inden for EU. Så lyder spørgsmålet så at hvis jeg køber en masse forskellige ting fra flere leverandører og de alle kommer ud på 1 faktura skal jeg så bogføre beløbet som det totale beløb eller bogføre varerne hver for sig?

Til set spørgsmål kommer så også at jeg har haft kontaktet en af sælgerne da der blev trukket moms og de har sagt de nok skal betale det tilbage igen. Hvordan bogfører jeg det refunderede moms? :)

Glæder mig til at høre fra en kvik amino!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bør føre sådanne køb hver for sig og jeg forstår ikke hvordan ting fra flere leverandører kan komme ud på en faktura med mindre du selv laver en til dig selv?. Lad være med at lave en faktura for noget du ikke har fået faktura på - brug en kassekladde eller købsbilag for hver ting. Du skal også kunne følge det, hvis noget siden kasseres eller du lukker og skal købe enkelt ting ud selv eller sælge dem til andre.

Husk at dine vare køb ikke er en udgift før du selv har solgt varen, så enten skal du føre dem via lager, eller du skal tælle lager op MINDST 31/12 (gerne oftere) og lægge værdien af lageret til dit resultat - også derfor vigtigt at du let kender indkøbsprisen på hver en vare på dit lager

Du bør få en kredit nota på hele den forkerte regning med moms og en ny faktura uden moms - så krediterer du den første og bogfører den nye, for ikke at få rod i din bogføring af importmoms - selv om du kunne kreditere direkte på samme konto for eu køb du har brugt først - men få kreditnota for den forkerte faktura og ny faktura med det korrekte beløb

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Sep 14
Indlæg ialt: 51
Fra  MyNumberOne Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar John!

Nu er det sådan at en stor del af mine handler foregår over eBay.co.uk. Dog er der nogle af sælgerne der ikke mener de har pligt til at give mig en faktura hvilket putter mig i et problem.. Hvad gør man under disse omstændigheder? Hvordan kan jeg bogføre noget og dokumentere det så?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

det må du så gøre med screenshots af handler og med betaling via netbank - men det er jo langt fra optimalt: Du vil altid kunne risikere, at hvis skat ikke synes at alt er dokumenteret godt nok, så kan skat bare selv fastsætte andre tal - men dokumenter alt det du kan - så er der jo ikke meget mere at gøre

Husk at bogføre importmoms korrekt i alle fald

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Sep 14
Indlæg ialt: 51
Fra  MyNumberOne Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det hurtige svar!

Ja det lyder da i hvert fald som noget rod.. Hvis alle mine varer bliver købt fra EU så går det vel bare ind under EU-Erhvervelser varer(rubrik A-varer)?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Sep 14
Indlæg ialt: 51
Fra  MyNumberOne Skrevet kl. 00:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 30. Sep 14
Indlæg ialt: 51
Fra  MyNumberOne Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogle som ved det? :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg åbner aldrig et link jeg skal bruge tid på at downloade men generelt - hvis bare det viser prisen og du måske lægger screenshop fra netbank med i bilag - så er det fint nok

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Sep 14
Indlæg ialt: 51
Fra  MyNumberOne Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Skulle måske også have valgt at sætte den ind som billede i stedet :) Men en ordre seddel som denne hvor jeg så vedlægger kontoudtog? Ville det mon gå an?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)