Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af brugt mobiltelefon til nystartet virksomhed - moms m.m.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Strøby Egede
Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har kunne finde en hel del oplæg herinde om det her emne, men ikke helt et klart svar. 

Så prøver nu....

Jeg momsregistrerer meget snart mit firma og vil i den sammenhæng gerne købe en brugt mobiltelefon af en privat person. 

Kan jeg trække momsen fra i mit regnskab? (få penge tilbage)

Hvordan skal det bogføres?

Situationen er at jeg har købt en mobiltelefon, som står i min mands navn. Derfor kan jeg ikke bare skrive den ind. Jeg regner med at så "købe" den af ham gennem mit firma. 

Jeg talte med skat og de sagde at jeg kunne momsregistrere mig 6 mdr tilbage. 

Håber nogen kan hjælpe lidt? Tak :-)

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg satser på, at der kommer flere, kompetente svar på dette, men mit bedste bud er, at hvis din mand ikke ejer et firma, køber du af en privat og kan derfor ikke få moms tilbage.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan jo aldrig trække moms fra hvis ikke du har købt telefonen af en momsregistret og moms fremgår af den regning.  Køber du af fremmed - så gælder den pris - køber du af din mand skal du sikre dig at det er markedspris dit firma gir for den og absolut ikke mere end det - via ex annonce fra DBA eller andet sted for tilsvarende

OM det i det hele taget er smart at trække køb af brugt mobiltelefon fra ? Det kan jeg tvivle på, for du skal jo så lægge 2.600 kr på din indtægt i skat af fri telefon fremover hvert år. Da du jo også selv skal betale telefonen og abonnementet i dit firma, så skal regningen være ret høj før det er besværet værd og ikke måske tilmed et tab. Læs http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/skat-fri-telefon.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Nov 13
Indlæg ialt: 131
Fra  NTK Trading Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Da jeg startede mit firma, var jeg til et af SKAT's arrangementer for nye virksomheder.

Der sagde de flinke folk fra SKAT faktisk, at det sjældent kan svare sig at have en mobiltelefon inde over firmaet, da det går så hurtigt med priser på abb. og hvad der er inkluderet. Så det bedste var at have den stående i privat navn og betale den privat men bruge den i firmaet alligevel, da man så slipper for at blive beskattet af fri telefon

Indehaver af Varde Tv & IT Service

Fra Strøby Egede
Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay :-)

Mange tak for svar til alle. Jeg kan godt høre, det slet ikke er besværet værd :-)

Vh Helle With 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)