Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Anparter afvigende fra indskud

Side 4 ud af 5 (43 indlæg)
Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Ansvarlige lån skal ikke noteres nogle steder, men det fremgår af lånefokumentet at der er tale om ansvarrligt lån. I årsrapporten vises ansvarlige lån separat.

Betegnelsen ansvarlig kapital anvendes oftest indenfor pengeinstitutter, og er den kapital der anvendes ved opgørelse af solvens.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

arguins:
Ansvarlige lån skal ikke noteres nogle steder, men det fremgår af lånefokumentet at der er tale om ansvarrligt lån. I årsrapporten vises ansvarlige lån separat.

Betegnelsen ansvarlig kapital anvendes oftest indenfor pengeinstitutter, og er den kapital der anvendes ved opgørelse af solvens.
lysende tak

Og tillægsspørgsmål:  De ansvarlige lån vises uanset der er tale om fuld revideret regnskab - eller et ejer selv angiver som årsregnskab?? ( ved der er forskel på hvornår ex manglende kapital under året skal med i årsrapport o.l.)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Årsrapporten skal leve op til lovgivningens krav, uanset om den er revideret eller ej. Svaret er derfor at den altid skal vises.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er det du tænker på omkring mgl kapital?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

arguins:

Årsrapporten skal leve op til lovgivningens krav, uanset om den er revideret eller ej. Svaret er derfor at den altid skal vises.

er der ikke noget som helst om., at ex en aktiekapital (ivs kapital) som har været under ½ under året og hvor der har været "generalforsamling" IKKE nødvendigvis skal nævne i årsrapport  i ikke revideret regnskab men SKAL nævnes i et revideret. Er der ikke områder hvor der faktisk er forskel på kravene  - forskel på krav til ledelsesberetning fra ledeles uden revision og MED revison?`?  Synes at huske at der er det som nævnt der??

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren:
Kunne løsningen måske være at stifte et IVS med 1.000 kr (eller mere) og hver stifter indskuder det halve, altså 50/50 ejerskab. Herefter indskuder stifter 2 f.eks. kr. 20.000 som ansvarlig kapital,

Jeg er ked at jeg fik skrevet "kapital" og ikke "lån" i denne sætning, for det var det jeg mente, hvilket også burde fremgå hvis man læser videre....

Et ansvarligt lån er efterstillet og dermed også som sådan ansvarlig kapital i forhold til kreditorer.

så et lån er ikke altid bare et lån...

og sakset fra artikel af advokat Bo Ascanius;

"I selskabets regnskab tæller det ansvarlige lån formelt ikke med til egenkapitalen, men i praksis opfø- rer man det ansvarlige lån i balancen umiddelbart efter aktiekapitalen og lægger aktiekapital og an- svarlige lån sammen under betegnelsen ”samlet ansvarlig kapital” eller lignende. Hermed har man til- godeset et af hovedformålene med at etablere et ansvarligt lån, nemlig at forbedre selskabets kredit- værdighed.  "

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

jamen vi er så ikke uenig Søren - det var kun det med ansvarlig kapital som jo ikke var uvæsentlig i forhold til trådstarter -  - men ja lån - og ansvarligt lån endnu mere (som jeg hermed lærte mer om) - er som du foreslår da en mulighed mere

Synes trådstaret er faldet lidt ud af tråden, måske det ikke tænder trådstarter alligevel :)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ledelsen skal i årsberetningen forholde sig til kapitaltabet, men i og med at årsrapporten ikke er revideret kommer der ikke særlige oplysninger om kapitaltabet, som der ville gøre i påtegningen fra revisor.

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

arguins:
Ansvarlige lån skal ikke noteres nogle steder, men det fremgår af lånefokumentet at der er tale om ansvarrligt lån. I årsrapporten vises ansvarlige lån separat.

Og idet det vises i årsrapporten kan selskabets kreditorer på den måde se, at selskabet har modtaget et ansvarligt lån....  så på sin vis er det jo "noteret" at der er tale om et ansvarligt lån og dermed efterstillet øvrige kreditorer....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren:

arguins:
Ansvarlige lån skal ikke noteres nogle steder, men det fremgår af lånefokumentet at der er tale om ansvarrligt lån. I årsrapporten vises ansvarlige lån separat.

Og idet det vises i årsrapporten kan selskabets kreditorer på den måde se, at selskabet har modtaget et ansvarligt lån....  så på sin vis er det jo "noteret" at der er tale om et ansvarligt lån og dermed efterstillet øvrige kreditorer....

klart Lyder godt - Vil der så også forventeligt være fuldt fradrag i for tab på lånet - og vil det være som  tab på aktieindkomst som konvertibelt - eller hvordan vil der evt være fradrag for långiver hvis det tabes?

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 4 ud af 5 (43 indlæg)