Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Data fra tilhører under foredrag, hvordan gøres det mest elegant?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jun 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal snart ud at holde et foredrag, hvor jeg meget gerne vil inddrage data fra tilhørerne. Fx for hurtig at undersøge hvor mange af de tilhørerne  der har en bil. Det smarteste jeg har kunne komme på er at bruge tjenesten Flisti sammen med kortlink.dk, altså så jeg fx sætter dette link op på mit slide: kortlink.dk/f4m7 

Har I en smartere eller måske mere elegant måde at gøre det på?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Til forelæsninger på CBS har jeg oplevet at forelæseren deler nogle dimser ud med 4 knapper (A, B, C og D) på. Nogle gange er der så et slide med et spørgsmål, hvor folk så skal trykke deres svar. Når han skifter slide viser den så allerede der i Powerpoint en graf over, hvad de studerende har svaret.

Det bliver ikke meget nemmere.

En hurtig søgning gav følgende links. Det jeg har set er mere simpelt, så der er sikkert også stor forskel i priser på de forskellige løsninger:

http://www.ppvote.com/

http://www.powervote.com/

Hvis man søger er der også nogle der baserer sig på folks egne telefoner via browser, sms eller app. Det er dog nok meget nemmere at få folk til at bruge sådan en lille fjernbetjening, og det føles også sjovere.

Tilmeldt 19. Jun 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil helst at tilhørerne bruger deres egen enhed (smartphone, tablet, bærbar osv.) fremfor at skulle ud og købe små fjernbetjeninger, men ellers et godt bud.

Hvad søger du på, for at finde lignende løsninger med egne enheder? Synes nemlig ikke jeg har kunne google mig til ret meget andet en flisti.com

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg søgte på Powerpoint voting eller Powerpoint voting system. Der er også noget på dansk på Powerpoint afstemning.

Der er flere af løsningerne man finder, hvor man kan købe fjernbetjeninger. Hvis du læser grundigere, så har disse løsninger typisk også afstemning via sms eller email, så du skal ikke afskrive dem for hurtigt, fordi du ser en fjernbetjening på forsiden.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)