Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til fastsættelse af erstatningskrav

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Oct 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

 

Jeg står i den uheldige sitiuation at de webdesignere jeg valgte, ikke har leveret mig noget som helst.

(det er en længere historie jeg ikke vil kede jer med)

 

Men sagen er nu, at jeg står sammen  med advokaten og skal fastsætte et erstatningskrav ud fra tabt fortjeneste.

Så jeg tænkte at der måtte være en flink Amino herinde, der vil låne det første års regnskab ud, så vi har noget at beregne ud fra.

Jeg ser helst at det er dropshipping baseret og evt. inden for elektronik relaterede varer.

 

Jeg håber at der er en flink Amino derude, som vil hjælpe, så jeg kan få denne kedelige sag ud af verdenen.

 

-Kristian

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har lidt svært ved at forstå din advokat mener, at erstatningskrav kan sættes efter en helt anden virksomheds første årsregnskab. Jeg ville tro man kunne finde alt fra store underskud og konkurs til stor succes i år 1 - og var jeg modpartens advokat, ville jeg totalt afvise, at se på en anden virksomhed, uanset det var dropshipping og elektronik. Jeg tror den diskussion bliver kort i retten.

Jeg synes da at de der vil skal gi dig det regnskab (tror ikke mange vil) men jeg synes I skal lede efter andre argumenter i alle fald samtidigt - ellers tror jeg ikke retten lytter ret meget - Det kunne være først og fremmest ekstra omkostninger ved at retablere og levere det som er aftalt, og så er det vigtigt at kunne dokumentere at aftaler ikke er holdt - Der tror jeg fokus meget hurtigt kommer til at være

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Oct 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

 

Den side af sagen havde jeg faktisk ikke tænkt over.

Jeg kan også udmærket forstå hvis nogen ikke vil ud med deres regnskab og jeg kan sagtens dokumentere at de ikke har overholdt nogen af aftalerne.

 

Når du skriver om ekstra omkostninger for at retablere og levere det aftalte, mener du så de omkostninger der ville være ved at få et andet firma til at levere en vare magen til?

Fra Agadir
Tilmeldt 11. Apr 13
Indlæg ialt: 176
Fra  Altomargan.dk Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian s:
Men sagen er nu, at jeg står sammen  med advokaten og skal fastsætte et erstatningskrav ud fra tabt fortjeneste.

Du har en dårlig advokat.

Hvis ikke han ved at det er ekstremt op ad bakke, faktisk nærmest umuligt i Danmark, at få erstatning for et ikke eksisterende tab, så kunne det være han skulle genvurdere sin profession.

Du skulle i stedet have indført en bod ved forsinkelse eller manglende levering i din aftale med webdesignerne, så havde tingene været nemmere.

Jo mere tid du spilder på advokaten, des flere penge taber du.

Tilmeldt 9. Oct 14
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Dit problem ligger i at du aldrig har haft en indtægt. Du har derfor heller ikke haft et tab af indtægt.

Du søger erstatning for noget du aldrig har haft eller ejet. Jeg er helt enige med de andre om at det kommer du ingen steder med.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)