Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lejekontrakt.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Aug 10
Indlæg ialt: 77
Fra  Beckers Køge / Colorama Skrevet kl. 07:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg har nogle spørgsmål, som jeg håber i flinke mennesker kan hjælpe med. Jeg har et erhvervs lejemål, som bruges til detailhandel. Jeg har haft det i ca 3 år, og nu er der opstået problemer med de skydedøre, som er i lejemålet. Der er i alt 3 skydedøre, som tilsammen danner et vindfang, 2 vender ud mod en parkeringsplads, og den sidste sidder, som en indgang til butikken. Nu er 2 af dem gået i stykker, og jeg har haft service på dem, og de fortæller mig at de er over 20år gamle, og der kan slet ikke fåes reservedele til dem. Så der skal nye døre op. 

I min lejekontrakt står der, at lejer står for indvendig vedligehold, og udlejer står for udvendig. Så er mit spørgsmål. Skydedøre som er en del af facaden, er det udvendig eller indvendig? Udlejer mener 'selvfølgelig' at det er noget jeg skal betale. Har fået lavet et overslag, som lyder på ca 40.000,-. Det er så en delvis udskiftelse, da noget kan genbruges

Hvis det viser sig, at jeg har ret, og udlejer fastholder, kan det så betegnes som misligeholdelse af kontrakten, og vil jeg så kunne ophæve kontrakten?

Pft.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 07:30
Hvor mange stjerner giver du? :

HVIS det vider sig at udlejer ikke overholder sin del af kontrakten, så misligholder han kontrakten, og kontrakten kan opsiges (sikkert uden varsel) fra din side. MEN.... Det skal jo først afgøres at han misligholder kontrakten! - Og er i ikke enige, ja så kan det jo blive rettens vej.

Fra Århus
Tilmeldt 23. Jun 14
Indlæg ialt: 168
Fra  Paragraf Advokaterne Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Nævner lejekontrakten nogle specifikke ting, som hører til enten lejers eller udlejers vedligeholdelsespligt? Ofte vil der stå, at der til lejers vedligeholdelsespligt hører diverse ting, som f.eks. døre og vinduer.

Hvis ikke der står andet end "udvendig" og "indvendig", så vil jeg vurdere, at vindfanget hører til den udvendige vedligeholdelse (altså udlejers), da indvendig vedligeholdelse som udgangspunkt defineres til alene at omfatte maling, hvidtning, tapetsering og vedligeholdelse af gulve.

Hvis udlejer afviser at vedligeholde er der teknisk set tale om misligholdelse, men jeg vil ikke alene på den baggrund turde ophæve lejeaftalen. Der skal du i hvert fald have en advokat til at give dig en klokkeklar vurdering først. Derimod kan du vælge at gøre udlejer bekendt med det indhentede tilbud og give udlejer en frist på 10 dage til selv at få det lavet, ellers får du det lavet iht. tilbuddet og vil kræve betalingen hos udlejer efterfølgende (via en retssag).

Advokatfirmaet Paragrafadvokaterne

Advokatbistand - Selskabsret - Ophavsret - Lejeret - Erstatningssager - Inkasso

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)