Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt dansk nyhedsmedie søger frivillige skribenter

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 25. Apr 11
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvem er vi?

Objektivt.dk, er et kommende online nyhedsmedie, som forsøger at bringe hverdagens nyhedsartikler, fra et objektivt synspunkt.

Vi mener at de danske medier i dag, griber nyhederne an fra en vinkel, der er defineret på forhånd, med det formål at skabe en bestemt stemning i den danske befolkning, uden at tage højde for det faktum, at der altid er to sider af samme sag. 

Derfor har vi valgt at starte Objektivt.dk, der har til formål, at oplyse danskerne og bringe relevante nyhedsartikler, som ikke er under indflydelse af forskellige politiske eller religiøse overbevisninger, men som til gengæld er fuldstændigt objektive.

Med Objektivt.dk, forsøger vi hverken at tilgodese den ene, eller den anden side, men derimod, at se det hele fra oven og videreformidle et neutralt synspunkt til vores læsere.

 

Det kan vi tilbyde

Hos Objektivt.dk, kan vi tilbyde en gylden mulighed for spirende journalister, for at være med til at få stor indflydelse på det danske medie billede. I Danmark, kaldes pressen, populært, for den fjerde statsmagt, dette betyder med andre ord at man som journalist i Danmark, har en unik mulighed, for at påvirke det danske samfund og dets befolkning. Hos Objektivt.dk, ønsker vi at benytte den magt. Derfor tager vores arbejde udgangspunkt i troen på at vores artikler, kan være med til at skabe større forståelse og tolerance hos vores læsere. Du vil selv have mulighed for at bestemme, hvilket område du helst vil beskæftige dig indenfor, uanset om du er sportsentusiast, interesserer dig for samfundet, politik eller økonomi, så har vi plads til dig.

Hos Objektivt.dk arbejder vi frivilligt i vores bestræbelser på at oplyse de danske borgere fra den neutrale vinkel, derfor er det også et skribentjob på frivillig basis, som vi kan tilbyde. Vi håber dog på, at vi i fremtiden, kan belønne vores skribenters hårde arbejde, med mindre erkendtlighedsbeløb. 

 

Det forventer vi af dig

For at sikre et højt niveau for indholdet på vores hjemmeside, har vi en række krav, som vi forventer at du kan leve op til. Kravene er delt op i tre vilkårlige punkter.

 1. Fejlfrit dansk, da vi forventer at dine artikler, er på et vidst skriftligt, samt grammatisk niveau.

 2. Godt engelsk, da en stor del af dit skriftlige arbejde, bliver med udgangspunkt i engelsk sproget kilder.

3. Det sidste krav, er at du skal være i stand til at bidrage med minimum 3-5 artikler om ugen.

Vi forestiller os at du er studerende på en journalistisk uddannelse eller andet relevant studie, men det vigtigste er dog, at du er i stand til at skrive artikler i et korrekt, beskrivende og fængende sprog, samt at du brænder for at det journalistiske arbejde.

Hvis du synes at dette opslag lyder interessant og du samtidigt passer ind på den profil vi søger, så er der stor chance for at det er netop dig, som vi er på jagt efter.

Du bedes sende din ansøgning til khial92@outlook.com, hvorefter vi hurtigst muligt, vil vende tilbage til dig.

 

Vi ser frem til at høre fra dig!

 

 

Fra Ringe
Tilmeldt 5. Jul 14
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 07:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Mig bekendt mener størstedelen af de danske medier, at de forholder sig objektivt til de historier, de skriver. Hvordan er det I helt konkret vil gøre tingene anderledes? For umiddelbart er der ikke mange chefredaktører, der ikke vil skrive under på de (meget få) målsætninger du sætter op i dit indlæg.

Hvad får de journaliststuderende ud af at arbejde gratis for jer?

Og hvem er det, der står bag projektet, hvad er jeres baggrund, hvor mange er I og arbejder I også gratis?

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2490
Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :

" 1. Fejlfrit dansk, da vi forventer at dine artikler, er på et vidst skriftligt, samt grammatisk niveau.

 2. Godt engelsk, da en stor del af dit skriftlige arbejde, bliver med udgangspunkt i engelsk sproget kilder."


Med det gælder ikke for dig selv?

Tilmeldt 25. Apr 11
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret.

Der er jeg desværre helt uenig med dig, det morderne dansk journalistik er Copy-translate-paste metoden som giver gode "annonce-kliks", da deres eneste formål er, at suge så mange penge ind som muligt. Der er ingen researchs på det de skriver. 

Journalisterne får selvfølgelig erfaring og får styrket deres CV som frivillig skribent hos os. (det skulle selvfølgelig have været med).

Hele holdet bag Objektivt.dk er frivilige studernede. Grafikere, programmører osv. :)

Ha' en god weekend.

Fra Højslev
Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 129
Fra  Lethers Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa,

Jeg tror ikke umiddelbart, at du får mange journalister eller kommende journalister til, at skrive for dig. Hvorfor?

1) Det virker lidt lusket og lugter af, at du forsøger at skabe en trafik kilde til egne sider. (Læs: SEO)

2) Hvis du virkelig havde rent mel i posen, så havde du helt åbent fortalt om jer selv, ikke jeres meninger.

Kan sagtens være jeg tager fejl, men i online verdenen, kan alle gemme sig bag en skærm. Lige pt. har jeg kun viden om, at du har oprettet en jobportal til Afghanere.

God aften.

DBH

Rune

Jeg er ejer af Marketingsvirksomheden Lethers.dk. Online markedsføring og rådgivning til dig!

Tilmeldt 25. Apr 11
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 01:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Rune, ja du er helt galt på den :))

Der er ingen bag tænke i det her. Alle der har spørgsmål er velkommen til, at skrive til mig via. mailen eller privat gennem Amino.

Lige pt. kører jeg forskellige sider, bla. nogle afghanske da jeg selv har rødder derfra.

Ha' en god aften. 

Fra Allerød
Tilmeldt 27. Dec 11
Indlæg ialt: 794
Fra  Ordklar.dk Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu skriver du at man skal skrive 3-5 artikler om ugen jamen hvorfor dog det ?, det er frivilligt så skal du heller ikke forvente det til at starte med hvis du gerne vil ha noget ud af det :-)

Tilmeldt 19. Sep 14
Indlæg ialt: 340
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Maj:

Mig bekendt mener størstedelen af de danske medier, at de forholder sig objektivt til de historier, de skriver. Hvordan er det I helt konkret vil gøre tingene anderledes? For umiddelbart er der ikke mange chefredaktører, der ikke vil skrive under på de (meget få) målsætninger du sætter op i dit indlæg.

Hvad får de journaliststuderende ud af at arbejde gratis for jer?

Og hvem er det, der står bag projektet, hvad er jeres baggrund, hvor mange er I og arbejder I også gratis?

Et er hvad de mener, det andet er hvad de ER ;)

Tilmeldt 19. Sep 14
Indlæg ialt: 340
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Fru Hartmann:

" 1. Fejlfrit dansk, da vi forventer at dine artikler, er på et vidst skriftligt, samt grammatisk niveau.

 2. Godt engelsk, da en stor del af dit skriftlige arbejde, bliver med udgangspunkt i engelsk sproget kilder."


Med det gælder ikke for dig selv?

Hvorfor skulle det gælde ham selv når det handler om at han søger skibrenter....

Hvad faen er der med jer folk, man skulle nærmest tro folk er blevet stødt over noget...

Tilmeldt 19. Sep 14
Indlæg ialt: 340
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Maj:

Mig bekendt mener størstedelen af de danske medier, at de forholder sig objektivt til de historier, de skriver. Hvordan er det I helt konkret vil gøre tingene anderledes? For umiddelbart er der ikke mange chefredaktører, der ikke vil skrive under på de (meget få) målsætninger du sætter op i dit indlæg.

Hvad får de journaliststuderende ud af at arbejde gratis for jer?

Og hvem er det, der står bag projektet, hvad er jeres baggrund, hvor mange er I og arbejder I også gratis?

De større (også mindre) danske medier er ejet, og er derfor underlagt ejermandens og bestyrelses politiske hold og standpunkter.

Feks det Berlinske Officin, som helt eller delvist ejer flere dusiner af blade og medier, samt forlag og trykkerier - de er ejet/har været ejet af Udenlandske folk, og fordi disse mørkemænd ejer dem - så er de nød til at rette efter.

Så når medierne siger "vi er objektive" så er det en and, for det kan de umuligt være ;)

 

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)