Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

fra enkeltmandsvirksomhed til PMV

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Oct 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg har et spørgsmål, min kæreste har haft enkeltmandsvirksomhed siden 2010, som gartner og autotransport. Det er gået meget op og ned det sidste år, og han var fast indlejet i vinter halvåret, men nu er der ikke mere arbejde og nu har han kun sine egne kunder (pt.15 timer på en månede) og så ca. 1 opgave om måneden med afhentning af biler.(ca. 500+moms og før skat) mine spørgsmål er, hvad er smartest nu? Er det at lave det om til en PMV og så have et job ved siden af? Og kan man trække materialer fra i en PMV? Og regnskabet er vil noget nemmere? Hvordan med befordring?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke se nogen fordele for ham ved at ændre til PMV. regnskabs krav er samme og eneste forskel er momsen som jeg ser det

Ellers kan man trække det samme fra ja men jeg tør ikke sige hvordan det lige er at gå fra momsregistreret enkeltmands til PMV faktisk 

Der er ikke forskel i regnskab eller andre regler som sådan. Hans problem kan være hvis han skal ha dagpenge, hvor CVR måske skal helt væk i forhold til når han har optjent dagpenge ret 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)