Jeg dummede mig lidt med at købe nogle varer fra Kina. Det var nogle lamper - men det viser sig at de efter 2 ugers tid stopper med at virke. Jeg dropper af salget af disse da de er ubrugelige og skal smides ud/destrueres. Hvordan bogfører jeg dette? Det skal lige siges virksomheden er lukket.
Nu skriver du til sidst at dit firma er lukket.. Er dit regnskabsår endt? Hvis det ikke er endt, skal du bogføre det som en nedskrivning af dit varelager, som du beskriver det i din overskrift. Hvis dette ikke er løsningen, er jeg lidt på bar bund hvad angår din nedskrivning, da dit firma er lukket.
du skal - inden lukning i sagens natur - nedskrive til 0 men du skal dokumentere at de er bortskaffet destrueret og ikke givet som gave til en god ven, for ellers kan nedskrivningen forkastet af skat
Du skal gøre det inden du lukker i sagens natur og det skal indgå i det lukke regnskab du så bruger til selvangivelsen
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER