Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spilder du tiden?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 5. Oct 11
Indlæg ialt: 399
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kære Aminoer

Tit er der ting som vi tager for givet at vi selv eller en medarbejder skal gøre. Men er der tale om basale opgaver, tager det ofte ikke mere end et par klik på Google, før man har fundet et (sikkert gratis) værktøj, som kan gøre helt basale og kedelige dagligdagsopgaver, meget lettere. Du kan spare rigtig meget tid, ved at automatisere dine daglige opgaver så meget som muligt og på den måde kan du frigøre mere tid. Som iværksætter ved du, at tid er noget af det vigtigste du har og at du skal bruge den på det der skaber mest værdi.

Derfor synes jeg vi skal hjælpe hinanden lidt idag, ved at komme med input om smarte små værktøjer der kan gøre hverdagen lidt lettere.

Jeg kan selv nævne en service som IFTTT, (If-This-Then-That) Det er en super smart lille service, hvor du kan lave små automatiserede processer. F.eks. kan du automatisere opslag på sociale medier. IFTTT har adgang til rigtig mange forskellige services på nettet, som man så kan få til at spille sammen på kryds og tværs. Tjek det ud, det kan gøre livet meget lettere.

Et andet eksempel er Nudgemail som husker dig på mails du gerne vil vente med at svare på til senere, men ikke gider at gå og huske på. Du sender bare mailen til nudgemail med tidspunktet du vil have den tilbage og så skal du ikke tænke mere på det.

Har du også fundet et godt værktøj der sparer dig tid i hverdage? Lad os andre høre om det! :)

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hey

Det vil jeg da gerne være med til :)

Jeg er lige begyndt at bruge Jing http://www.techsmith.com/jing.html til hurtigt og nemt at lave screendumps. Det har allerede hjulpet mig rigtig meget til at lave screendumps, fremhæve ting osv. 

Det er hurtigere end andre måder jeg har brugt, og der er mulighed for at fremhæve div. ting, så det er også mere forklarende og brugervenligt for dem jeg sender ting til.

Jeg elsker det Big Smile

Hilsen Morten

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du har reddet mit liv - har ledt længe efter IFTTT :-) Men havde glemt hvad det hed... er der andre tilsvarende services?

Fra København
Tilmeldt 5. Oct 11
Indlæg ialt: 399
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen:
Du har reddet mit liv - har ledt længe efter IFTTT :-) Men havde glemt hvad det hed... er der andre tilsvarende services?

Hej Jørgen Smile

Det er jeg da meget glad for at høre! 

Nej det har jeg ikke for jeg har ikke haft brug for at lede videre efter jeg fandt IFTTT.

Men der er muligvis andre der kender til lignende? 

Fra København
Tilmeldt 5. Oct 11
Indlæg ialt: 399
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

WideEyes.dk & AAimport.dk:
Jeg er lige begyndt at bruge Jing http://www.techsmith.com/jing.html til hurtigt og nemt at lave screendumps. Det har allerede hjulpet mig rigtig meget til at lave screendumps, fremhæve ting osv. 

Det er også et rigtig godt værktøj som jeg bruger hver dag Morten! Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan anbefale "Tasker" til alle med Android telefoner - super smart og får det hele til at gå meget mere glidende :)

Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Og jeg kan absolut anbefale swype+dragon som tastatur-app til Android. Det er bare hurtigt at køre hen over bogstaverne med en finger, og talegenkendelsen, der følger med, er ikke mindre end fantastisk, men dog rarest at bruge i enerum ;-). Efter den gratis prøveperiode, var der kun eet at gøre - AT KØBE (kostede nogle få kroner).

Sidder i øvrigt ind i mellem og prøver at swype på en Windows 8 tablet - som den tilsyneladende ikke laves til :-(. Det ville ellers have været rart dertil også.

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Fra Assens
Tilmeldt 10. Oct 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for tip med Nudgemail. Den vil jeg helt sikkert prøve. Jeg bruger selv min almindelige gmail som hjælpemiddel bl.a. istedet for små gule sedler så har jeg en mappe i min mail til ting jeg skal huske, samt forskellige andre mapper til aftaler og ideer m.m. For mig virker det meget effektivt med gmailen ikke mindst fordi jeg nu kan slippe for at holde styr på diverse papirer.

Pernille

[Manuel signatur med link fjernet af moderator i henhold til Aminos regler]

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis der er andre end mig der bruger gmail, så kan de helt sikkert have glæde af SaneBox - det har reddet mit liv igen og igen :-)

Hvis din indbakke er oversvømmet så kan det her være hvad du mangler.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)