Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan udregner jeg rentesats af rykker som freelancer?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Fredericia
Tilmeldt 31. May 13
Indlæg ialt: 12
Fra  APMedie Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino brugere,

Jeg har faktureret en kunde for 5000 kr som et honorar. Problemet er at jeg har læst op på at man skal have skrevet nogle betingelser i eksempelvis sin faktura angående rentesatser, hvilket jeg ikke har gjort.

Der er gået over 2 måneder fra fakturaens forfaldsdato da jeg har været meget toldmodig med min kunde, men nu går den ikke længere. Jeg er med på at jeg kan udregne entesatsen fra 30 dage efter forfaldsdatoen til dagens dato (pr påbegynd måned?)

Jeg er med på at der nogle tråde på Amino for netop dette emne, men kan bare ikke finde et konkret svar samt gældende rentesatser på de steder der er blevet henvist til.

Spørgsmålet lyder så, hvordan udregner jeg min rentesats for min første rykker?

Ind til videre har jeg følgende opstilling:

Det jeg ikke kan gennemskue er {rentesats} % p.a. 

Mvh.

Fra Fredericia
Tilmeldt 31. May 13
Indlæg ialt: 12
Fra  APMedie Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal siges at kunden er cvr registreret og jeg er ikke. Ved ikke om det betyder noget?

Fra Fredericia
Tilmeldt 31. May 13
Indlæg ialt: 12
Fra  APMedie Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Århus
Tilmeldt 23. Jun 14
Indlæg ialt: 168
Fra  Paragraf Advokaterne Skrevet kl. 08:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Da der ikke er aftalt anden rente imellem jer, så er det procesrenten, du kan opkræve. Procesrenten regnes tidligst fra 30 dage efter fakturadato.

Jeg plejer selv at bruge beregneren på www.procesrente.dk, når jeg skal lave renteberegninger. Den kommer frem til en rente på 74,03 kr.

Advokatfirmaet Paragrafadvokaterne

Advokatbistand - Selskabsret - Ophavsret - Lejeret - Erstatningssager - Inkasso

Fra Fredericia
Tilmeldt 31. May 13
Indlæg ialt: 12
Fra  APMedie Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Via den beregner du har refereret til får jeg 74,03 kr (65 rente dage) og 75,17 kr (66 rente dage, tættere på den beregner jeg fandt frem til).

Det er fint nok, men vil bare gerne kunne gennemskue det reelle regnestyk der ligger bag.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)