Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

firma mobil med privat abonnement

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Sep 14
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

jeg har købt mig en firma mobil, men har tænkt mig at bruge mit private abonnement, da det næsten ikke koster noget . jeg er så lidt i tvivl om jeg så stadig blive beskattet af mobilen hvis jeg trækker den fra i firmaet ? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Oct 14
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

De fleste teleselskaber har i deres betingelser et forbud mod at benytte privat abonnementer til firma. Selv skype har dette. Desuden ser jeg en masse bogføringsbøvl selv om jeg ikke kender reglerne godt nok til at kunne give et svar på den del af det.

Tror du ikke det er muligt at finde noget til samme pris når nu momsen kan trækkes?

Tilmeldt 13. Sep 14
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar,

så hvad jeg kan regne ud så kan det ikke rigtig betale sig i dette sammenhæng, da mobilen kostede omkring de 2300 kr. 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil da lige indskyde, at firmaet har en mobil, som står i mit navn, dels fordi det var et godt tilbud inkl. ny telefon, dels fordi jeg derved kunne slippe af med teleselskabet efter 6 måneder. Så længe vi kun bruger den i firmaet, er det ok for min revisor. Det gør det selvfølgelig mere plausibelt, at jeg også har en privat.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

flink nok revisor men 

1 . skat er lynklare - er det med hjem er der skat af fri telefon man kan ikke som ejer af ApS eller andet selskab skrive tro og loveerklæring om ikke at bruge den

2. Og naturligvis heller ikke i personlig virksomhed

Men jeg kan godt forstå din revisor synes det er urimeligt 

skats tekst er ret så klar Du bliver beskattet af fri telefon, hvis du blot én gang tager din arbejdsmobiltelefon med hjem eller hvis du driver din virksomhed fra din private bolig

eller: Der er tale om en rådighedsbeskatning. Det vil sige, at skatten skal betales, hvis personen har rådighed over et af de goder, som multimedieskatten omfatter. Uanset om godet bruges eller ej. Medarbejdere kan mod en skriftlig aftale blive fritaget for multimedieskatten – det kan selvstændigt erhvervsdrivende ikke.

Som ejer af selskab drevet hjemmefra er du klart selvstændig erhvervsdrivende - og de advokater jeg har talt med OG iøvrigt også Henrik Koudahl herinde har klart svaret, at ejer af ApS IKKE kan afgive tro og love erklæring til sig selv Smile

Antal af tlf du har rager desværre skat en høstblomst - det kunne måske forklare man ikke deler momsen men du vil nok ikke få skat til at være enig med din revisor vil jeg hævde - men fred med det

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

..så må jeg vist hellere sige, at det er muligt, at jeg har misforstået noget..

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)