Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af fortjeneste på fragt

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Martimus:

Hej alle dejlige mennesker!

Jeg er kommet i den situation at jeg simpelthen ikke kan se for mig hvordan jeg lige skal få dette bogført korrekt. Det er nok en lille ting men jeg mangler lige en som kan forklare det til punkt og prikke :)

Hvis jeg køber for 1000 kr fragt i postlabels gennem post danmark så bogfører jeg dem således: debiterer 2300 - Fragt uden moms og krediterer 55000 - Bank med 1000 kr. Så langt så godt!

Når jeg så vælger at sælge en vare til kunden så tager jeg 59 kr i fragt som der jo så bliver krediteret 1300 - salg af fragt(momsfrie) og debiteret 55000 - Bank med 59kr.

Nu er det jo så bare sådan at jeg køber postlabels og de har en værdi af 38,50 kr stykket så når der bliver brugt sådan en på at sende en pakke afsted så har jeg jo en fortjeneste på 20,50 kr. Hvordan bogføres dette helt korrekt?

Bonusspørgsmål: Hvis kunden nu køber for over 500kr så er fragten gratis for kunden. Hvordan ville i gøre i dette tilfælde?

Jeg bruger Dinero som bogføringsprogram.

Håber der er nogle venlige sjæle som har tid til at give en lille hånd :)

Hej Hej.

Prøv at se om denne guide ikke hjælper dig videre :)

https://dinero.dk/support/sadan-benytter-du-dig-af-udlaegsordning/

De bedste hilsner

Rasmus

Tilmeldt 20. Oct 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Godmorgen de Herrer.

 

Efter gårsdagens svipser tillod jeg mig at læse op på emnet.

For at få den mest præcise bogføring skal du ved salget kreditere saldo 1300 med 38,50 og kreditere omsætningen (ved ikke hvilket kontonummer) med de 20,50 (de 20,50 er i teorien en omsætning du får for at passe de administrative omkostninger). Dinero burde så selv kunne regne momsen ud (igen. Jeg kender ikke Dinero). På den måde får du ikke fingrene i klemme med momsen.

 

mht. hvornår du skal bogføre, så ville jeg bogføre hele baduljen på den dag der står på bonnen. Bare vær obs på om du får brugt dem allesammen inde for dette regnskabsår, ellers skal de periodiseres :)

 

Jeg undskylder igen for min brøler i går :)

Tilmeldt 22. Oct 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle svarene ;) Tror jeg har den nu!

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)