Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Programmør, kunne ikk fuldføre opgaven, men har betalt 2/3 af arbejdet, og nu melder han fra. HVAD GØR JEG???

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Jørgen Kirkegaard (DataKons ApS - 5054 3971):
Mikkel Mikjær Christensen:
for dum at han har ansat en murer når han havde brug for en arkitekt eller ingeniør
Ikke pænt at skrive, at nogen er "for dum". Hvordan kunne han også vide, at 'mureren' ikke kendte sine begrænsninger? Hvordan kunne han vide, hvad han skulle bruge, når 'mureren' sagde, han kunne løse opgaven? Men, det er også dyre lærepenge

 Jørgen, du glemmer at programmører har opfundet en særlov der giver dem ret til hel og aldeles ansvarsfraskrivelse :)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Kirkegaard (DataKons ApS - 5054 3971):
Ikke pænt at skrive, at nogen er "for dum"

Korrekt ... men heller ingen grund til at pakke tingene ind :-)

Inkompetence er ikke nogen undskyldning, der findes masser af smarte sælgere der lover mere end de kan holde. Intelligente mennesker undersøger markedet før de handler, og hvis de ikke selv har kompetencerne går de ud og finder nogen der har dem. Jeg kunne f.eks. aldrig finde på at købe et hus uden at have kompetent rådgivning med inde over.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:
Der bliver dog stadigvæk ført retssager over mindre beløb end 16666kr så det er noget vrøvl.

Jammen så siger vi at du var ekspert på det område ...

En retsag på 16k hvor der indgår syn og skøn af det leverede, vil enten ende med at sagsøger får lov at betale sin egen og sagsøgtes advokat, retsafgift og syn-og-skønsmanden. Det kan nemt ende på at blive mellem 15 og 25.000kr.

i bedste fald får han ret og får sine 16.000kr tilbage ... hvis altså sagsøgte har dem ... om 8-16 måneder.

Fra Hobro
Tilmeldt 11. Jun 14
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Haha så nu er han også uintelligent, Mikkel? Det klær ikke rigtig debatten herinde, at folk skulle være dumme og uintelligente, fordi de har et problem som de ikke selv kan løse! Det er vel det der hele meningen med Amino - at man kan få hjælp af ligesindede?! Som jeg læser det, har trådstarter en ganske reel sag, og har muligvis ikke undersøgt sin programmør godt nok - temmelig sikkert i ren og skær iver over at komme i gang med hans drømmeprojekt. Det er vel lige knap nok, at det er grundlag nok til at klassificere ham som dum og uintelligent. Kom med noget fornuftigt i stedet for at være gammelklog - det kræver nemlig ikke særlig meget intelligens at grine af dem der laver fejl.. ;-)

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel Mikjær Christensen:
Nej det har jeg ikke sagt, men trådstarter har valgt at hyre en programmør selv - og dermed gjort sig selv til projektleder.

Kan sagtens forstå hvor du vil hen, men du sammenligner på forkert grundlag.

Hvis trådstarter stod med et færdigt produkt, der ikke levede op til forventningerne pga. dårlig projektbeskrivelse så havde du en pointe. 

Men trådstarter har bestilt og betalt for et produkt, der slet ikke er leveret og ikke bliver det, og skal naturligvis have pengene tilbage da kontrakten er misligholdt.

Der findes utrolig mange mennesker der ikke kender til fremgangsmåden for en evt. tvist. Her tænker jeg på retssager. Derfor er der en tendens til at male fanden på væggen, selvom der er tale om ren procedure. 

I det her tilfælde er dokumentationen ret enkel. 

1. Kontrakt

2. Mail på at programmøren springer fra = misligholdt kontrakt

3. Stævning

4. Fasthold eller gå i forlig hvis du ønsker hurtig afslutning.

Så kan det godt være at der går noget tid med sagsbehandling, men i min verden er det en god forretning at bruge 5 - 6 timer på en sag til 16.000,- kr man ellers ville vinke farvel til.

Sagen kan let køres uden advokat som en småsagsprocess, og ganske lige til da der er tale om misligholdelse af kontrakt.

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Kom så, trådstarter, er der en skriftelig aftale, f.eks. ifa mails? Eller er du skræmt væk herfra? Kunne være rart at høre dine ræsonnereringer.

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)