Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fortoldning af import-elektronik

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Oct 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg står med tanken om at importere reservedele til smartphones fra 3. Land med videresalg for øje. Udover kampen med at finde godkendte produkter (CE, RoHS, TTE, WEEE) er kampen med fortoldning også noget langsommelig - for hvordan skal de forskellige dele fortoldes?
Hvis jeg feks. vil importere en iphone-kompatibel touchskærm + LCD skærm fra et 3. Land, hvilken tarif vil den så gå under? Søger man på touch, LCD, flex eller berøringsfølsom på vita.skat.dk kommer der ingen relevante hits. Lignende produkter importeres vel allerede, så de må da være til at finde i databasen - eller hvad?
Mit spørgsmål går så egentligt på, hvordan man finder den rette tarif til sine produkter - og hvor specifik skal man være i processen?

Vh.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Et hurtigt sød på Google viser at en LCD skærme Har HS koden  8528.59   Hvilket vil sige at du skal søge i Kapitel 8528 (HS koden er de første 6 cifre af varekoden)

Er du i tvivl kan du få lavet en BTO (bindende tariferingoplysning) af SKAT.  

I EU's EBTI database  hvor alle BTO'er registreres, vil du kunne se at en berøringsfølsom LCD skærm er tarifferet til Varekode 8528597090 af de danske myndigheder.

http://ec.europa.eu/taxation_customs/dds2/ebti/ebti_consultation.jsp?Lang=en

prøv at lave en søgning på Danmark og varekode fra 8528 til 8529

Hilsen

Ravn

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)