Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PMV virksomhed - fordele/ulemper??

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 20. Feb 15
Indlæg ialt: 20
Fra  Idun Skandinavia Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

nu fik jeg lige yderligere info i din tråd, nej jeg kommer ikke til at overstige 50.000 i år. Det regner jeg ikke med.

Det var bare i forhold til vis det var.


Men jeg har det her vareforbrug på 23.000 fra Sverige, og til årsregnskab skal jeg tælle indkøbspris sammen på de resterende ikke solgte varer og posterer dem som? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

mar.kevin92:
så når omsætningen er på de her 60.000 kr  må jeg gerne lade de 23.000 (skattefrit) Stå/over på min konto 
ja i princip - men det har intet med "din konto" at gøre - det har med skatteresultat at gøre men hvis du har brugt alle varer så er dit princip korrekt forstået. Så vil Dinero jo også vise resultat 37.000 hvis det er alt der er i det og der ikke er en stump på lager

Med 60.000 i omsætning burde du jo absolut ha været moms reg. for længe siden

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Feb 15
Indlæg ialt: 20
Fra  Idun Skandinavia Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej john,

ja selfølgelig! men det var bare vis det skulle ske!

men der er jeg langt fra endnu! de her 50.000 kr.


ja jeg kan jo så godt se din vurdering i at alle varer nok ikke bliver solgt det er nok klart.

men som hvad ville jeg skulle indgive den her x indkøbspris på de sidste varer, hvis den måske skulle være 3000 kr. som er tilbage, hvordan skal det tastes ind.
fordi selve varerforbruget på 23.000 er lagt op og dette tæller den med i det hele taget i dinero.
så når der er 3000 som der ikke er blevet solgt for skal de vel "opveje det" i resultatet et sted.
 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

3000 gange indkøbspris - kredit (minus) varekøb (som bringer drifts udgift ned) og debet varelager (som ligger i status og ikke påvirker resultatet men er værdi) eller til nød uden at tage det ind - 3000 stk gange indkøbspris = kr - lægges til slut resultatet som vareregulering i personlig virksomhed 

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Feb 15
Indlæg ialt: 20
Fra  Idun Skandinavia Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

der stod jeg af tror jeg ... :-)

men,

lad os sige der er:

5 stk. trjøjer tilbage

indkøbspris = 100 kr. per styk 


---

så er det=


5 gange indkøbspris 100 kr.

- kredit (minus) varekøb = 23.000 (som bringer drifts udgift ned) 

(det sidste forstår jeg ikke helt, men de 500 kr. skal ind til slut som vareregulering, men posteringen forstår jeg ikke/ sorry

og debet varelager (som ligger i status og ikke påvirker resultatet men er værdi) eller til nød uden at tage det ind - 5 stk gange 100 = 500 kr - lægges til slut resultatet som vareregulering i personlig virksomhed  

Tilmeldt 20. Feb 15
Indlæg ialt: 20
Fra  Idun Skandinavia Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

altså gange indkøbspris 100 kr.

- kredit (minus) varekøb = 23.000 (som bringer drifts udgift ned) fordi jeg skal indgive det som SALG ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

antal stk gange indkøbs pris er kr (aner ikke hvad) og nej ikke som salg - som der står som nedbringelse af varekøb der flyttes til varelager som beskrevet (eller bare lægges til slut resultat hvis du har kørt alt som varekøb/udgift i regnskabet)

Overvej at få en online bogholder til at hjælpe ved årsafsluting

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Feb 15
Indlæg ialt: 20
Fra  Idun Skandinavia Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak John ! jeg skulle gerne være helt med nu :-)

ja til årsregnskab ville det være det være smart! men mon ikke det koster for meget i forhold til min virksomheds størelse. Det skal overvejes.
Udover dette vil jeg gerne selv lærer ud over det jeg lærer på handelsskolen, og selv kunne den slags, jeg mener da også at have noget viden, det kræver naturligvis at man sætter sig kraftigt ind i det.

Jeg ønsker dig en god weekend når du når så langt!

MVH//
Kevin 

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)