Personligt synes jeg den måde du spørger på kunne tyde på, at du skulle finde en ekstern bogholder til at få alt korrekt, for der kan være mange andre problemer
Du afskriver som beskrevet tidl. og du gør det med 25% af de 18.000 kr i år, og så 25% af den samlede restsum der er hver år (og købes der nyt til over straksafskrivning så lægges det jo til så restsum stiger)
Når du rammer 12.600 i restsum - (2014 tal og reguleres muligvis op) så kan du afskrive resten på en måde
Det er også lidt det med "hvordan jeg indberetter til skat" som gør jeg synes du skal betale en ekstern bogholder. Bare en time om måneden kan gøre underværker og det kan gøres via nettet - find en på www.agera.dk gratis. Til skat indberetter du dit resultat og intet andet. Hvis skat så vil se regnskabet for at kontrollere, at alle dine udgifter var nogen der gav skattefradrag, og din moms var OK og dine afskrivninger, så beder skat dig om at fremlægge regnskabet
vh John H