Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gjorde du dagen før ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Inspirereret af tråden " svaret på mine bønner " fik mig til at tænke på den følelse der var i en, når alt er overstået og virksomheden er klar til at blive skudt i gang.

Hvad gjorde i dagen før i følelsernes og tankernes  tegn. ?

Selv sad jeg først hjemme ved 21 tiden og havde købt en super flaske Spansk vin - men jeg måtte ned til firmaet  og nyde synet og lade tankerne flyde, så jeg tog afsted med min flaske vin.

Havde 106 kvm åbent landskab, med det udstyr, som skulle til, med et skrivebord ca. i midten, med view til det hele, hvor det eneste lys den aften som var i februar , kom fra min arkitektlampe på bordet og ellers totalt stilhed.

Sad på stolen med benene lagt op på skrivebordet og glasset i håndet og kun 60 watt bidrog til lyset  i lokalet  og kiggede ud og rundt og tænkte - at alt dette er mit og at jeg lykkedes - hvor er det dog rigtigt rigtigt  fedt.

Serie

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm... underligt hvis stoltheden og følelsen af succes,  med at  nå det første mål  -  kun ramte mig.

Hele bagrunden for at man kommer videre, som iværksætter , er at gøre en start parat og klar sådan ca., og det var vildt smukt for mig at opleve starten

Måske er der ingen længere, som starter virksomhed via passion længere , - men starter bare i håbet på guld --- ligesom golddiggerne -  men selv deres rejse inden fallit, var med håb og drømme, da de stod med billeten i hånden.

men pyt 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 02:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fedt indlæg, og et kæmpe tillykke med opstarten!

Jeg har efterhånden startet, eller været med til at starte, fire virksomheder, og det har været en fantastisk følelse at "slå dørene op" hver gang!

Hvis ikke man sidder med den følelse som du sad med, når man starter op, så vil jeg næsten påstå at man ikke giver sig nok, og ikke tager det alvorligt nok. Man har ikke hånden på kogepladen, som man også siger.

Da jeg tog beslutningen om at starte min nuværende virksomhed, købte jeg en flaske Dom Perignon. Ideen var, at jeg skulle rykke proppen af når jeg lagde første version af mit software online. Jeg gloede faktisk på flasken i mere end 9 måneder, så det var en utrolig sejr, og på en måde også lettelse, da jeg endelig kunne åbne den. Jeg havde besøg af mine forældre, så jeg fejrede det med fruen og mine forældre. Jeg har faktisk gemt den tomme flaske, måske det kan blive sjovt at kigge på den en dag Smile

Igen, tillykke med opstarten, jeg ser det som et godt tegn at oplevelsen betød så meget for dig. 

Held og lykke!

Mvh Carsten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten og tak for åbning

Jeg er sikker på at alle / de fleste iværksættere med passion, har foretaget noget "skævt" personligt undervejs, og at du tilmed har gemt vidnet, som er en tom flaske indikerer jo netop dette- men det er jo vildt smukt 

Serie

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 08:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

  Jeg har kun én gang oplevet det på den måde som du og Carsten beskriver, hvor man på dagen, hvor alle skriveborde m.m. er sat op, har stået og tænkt wauv og lige givet sig selv nogle minutter til at nyde det. Men det var også med min første virksomhed. Og der er det helt klart også noget specielt.

Det skyldes måske også at jeg aldrig med nogen af mine virksomheder har følt at jeg var færdig. Jeg har altid følt at nu var det nu at det for alvor begyndte. Jeg har ikke nogen følelse af at nu er det overstået ved f.eks. en indflytning. Men jeg er da super stolt af det jeg har opnået med virksomhederne.

Men ikke desto mindre, så for et par uger siden den største "wauv-oplevelse" med MediaMouse.
Vi havde 3 store projekter som kørte samtidigt (3 af vores store kunder skulle afsted på den samme messe), så vi arbejdede praktisk talt i døgndrift fordelt på hold. Og den ene af dagene var jeg på om aftenen og ville så rende en tur på tanken og hente chips m.m. til kollegerne.

Det at gå rundt om hjørnet, på tilbagevejen, og blive mødt af et øde mørklagt industrikvarter - med undtagelse af MediaMouses bygning, hvor der til gengæld holdt biler og var fuldt lys på over det hele og jeg kunne se kollegerne gå rundt, der måtte jeg lige stoppe en gang og stå og kigge og tænke "Hold da op - det her, er noget jeg har startet helt fra bunden af med 3.500 kr....". Jeg har set bygningen en million gange, også om aftenen og natten og ikke tænkt videre over det, men for første gang så jeg den på en anden måde.

/Jesper

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Norbøll:
Det skyldes måske også at jeg aldrig med nogen af mine virksomheder har følt at jeg var færdig. Jeg har altid følt at nu var det nu at det for alvor begyndte. Jeg har ikke nogen følelse af at nu er det overstået ved f.eks. en indflytning. Men jeg er da super stolt af det jeg har opnået med virksomhederne.

Hej Jesper... jeg tror at min indflytning og Carstens online start - skal tolkes på samme måde / følelse, som når nogen kvalificerer sig til at kunne komme med i en konkurrence sportsgren -  det er så fedt at være klar til at være med, men ved samtidig også at det er nu og fremadrettet det hele gælder, men første mål var vundet.

Din woaw oplevelse , kan jeg sindsygt godt forstå, da den blev bragt visuelt til dig, samt det mere konkrete, som du ved sker derinde   og på afstand kunne du se den store plakat med liv  - som betød succes -  skabt af dig og ikke af pengene.

Serie

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)