Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af telefon og computer

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. May 14
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogen der kan hjælpe med følgende spørgsmål:

A ønsker at skifte forretningens fastnettelefon ud med en mobiltelefon der udelukkende skal bruges til virksomheden. - Kan denne samt abonnement trækkes fra?

A ønsker at flytte sin private mobil telefon over i virksomheden hvis der opnås noget ved det (Samtidigt køb af telefon) - Kan man dette/hvad "koster" det?

A ønsker at købe computer denne bruges delt privat og delt erhvervsmæssigt - Hvad kan A trække fra her?

Tilmeldt 26. May 14
Indlæg ialt: 74
Fra  KXT Development Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved køb af computer igennem virksomheden, gør følgende sig vist gældende så vidt jeg har forstået.

- Efter den nye medie skat er blevet afskaffet bliver man ikke længere beskattet af at få en arbejds computer, denne må gerne stå i private hjem. Dog skal der betales delvist moms, hvis denne er delvist privat (Skat ser helst at hvis computeren, skal være derhjemme at der så betales 50% af momsen af den private). Alt dette lyder jo ganske godt, problematikken opstår først når virksomheden skal sælge sine aktiver(ved en evt. konkurs er det jo firmaets ejendom og ikke privat, her vil der dog være mulighed for at købe computeren af firmaet, og betale den resterende del af momsen), det svære ved dette er at man skal have ordentligt styr på sin bogføring, da det er et krav at dette er fuldstændigt dokumenteret.

- Hvis man betaler sin taletid igennem firmaet, skal dette angives på selvangivelsen. Dette er ca. en beskatning på 250 kr om måneden.

Dette her er lige hvad jeg kan huske, men slå gerne de officielle procedure op på skats hjemmeside.

Eller hvis du er heldig kan det være, der er flere der skriver :)

P.S. Ret mig gerne hvis jeg tager helt fejl :)

Tilmeldt 27. May 14
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret. 

Hvis man har et familiemedlem der arbejder i virksomheden og også skal have mulighed for at svare på mails etc. er det så muligt at trække en ekstra computer fra? 

- Det ser ud til at mobilabonnemneter til erhverv er meget dyrere end private og med beskatning kan det vel næppe betale sig (?)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)