Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Programmører hvad lægger i vægt på ved en potentiel samarbejdspartner?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. May 12
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej, Jeg er igang med et APP projekt hvor jeg mangler en programmør til at indgå i projektet på lige fod med resten af teamet. Dvs. ingen løn, men medejerskab af virksomheden. Jeg ved allerede at demand for dygtige programmøre langt overstiger supply og at det derfor er svært at skaffe dygtige programmør partnere. Ydermere er jeg klar over at programmøre tager en stor risiko ved at gå ind i et start up projekt der kræver at de lægger mange timers arbejde i projektet før det overhovedet er igang. Jeg ved også at i er trætte af at se en utal af posts med folk der søger en programmør til at lave hele deres ide, uden nogen beskrivelse af hvad de selv bringer med til bordet. 

Programmører her på Amino. Hvad lægger i vægt på når i læser posts om folk der søger en programmør til deres idé. Hvad er absolutte turn-off's og do's and dont's?. Er det primært ideen der skal være velbeskrevet og interessere jer ? Er det evnerne af de andre indvolverede? Hvad skal jeg være opmærksom på for at skrive en rigtig god "søger programmør til samarbejde" post.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg skrev et indlæg om det emne sidste år, du kan læse det her.

Jeg har deltaget i et par projekter, hvor jeg har leveret programmørtimer, mod ejerskab. Jeg har aldrig tjent penge på dem, snarer tværtimod. Den største udfordring har nok været, at resten af teamet ikke forstår kompleksiteten i det de vil have lavet. Det kan give gnidninger i samarbejdet, og fremtvinge dårlige løsninger, fordi der enten skal spares, eller det skal udvikles hurtigt.

Mvh Carsten

 

Fra Ringsted
Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

aktiespekulant:
Hvad lægger i vægt på når i læser posts om folk der søger en programmør til deres idé. Hvad er absolutte turn-off's og do's and dont's?. Er det primært ideen der skal være velbeskrevet og interessere jer ? Er det evnerne af de andre indvolverede? Hvad skal jeg være opmærksom på for at skrive en rigtig god "søger programmør til samarbejde" post.

Generelt synes jeg, at kommunikationen mellem programmører og "normale" mennesker ofte er dårlig og mangelfuld. På den ene side så er der, som du også selv nævner, en masse opslag fra personer, som har brugt 10 minutter på at tænke et partnerskab igennem for ikke at tale om alle de opslag med idéer der er frustrerende mangelfulde. På den anden side tror jeg, at programmører ikke er gode nok til at sige, hvor kompliceret et projekt reelt er. Her skal man dog have i mente, at det er enormt svært at forklare en ikke-programmør, hvordan simple funktioner kan tage uger at udvikle.

Når jeg kigger efter nye potentielle samarbejdspartnere, så forsøger jeg at spørge ind til så meget som muligt, så jeg ikke lige pludselig bliver overrasket over diverse ting. Både for min skyld men også for at personen kan sætte nogle tanker igang om hans/hendes projekt, som de måske ikke allerede har tænkt på. Det er generelt en rigtig god ting, at bruge rigtig meget tid på at diskutere et projekt i detaljer fra start til slut, så der er snakket om så mange ting som muligt, før man overhovedet går i gang. Her kan man spare meget tid på ikke at spilde tiden på mennesker, som man ikke kan stå 100 % inde for.

Derudover er det også vigtigt for mig at se, hvad de andre potentielle partnere bidrager med. Det nytter ikke noget at have en idé og forlange 50 % af ejerskabet, som en alt for stor gruppe mennesker fejlagtigt tror. Det handler om at se på hver persons kompetencer, og ud fra dem fordele ejerskabet i % på en måde som er fair for alle og som alle kan leve med. Med det sagt så ville jeg personligt ikke gå ind i partnerskaber med folk der udelukkende har en idé. Jeg vil se nogle kompetencer, som jeg kan bruge til noget - og især kompetencer jeg ikke selv besidder. At brænde for at være iværksætter er ganske enkelt ikke nok for mig.

Tilmeldt 6. May 12
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok good stuff tak for jeres input

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)