Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fejl da webhost gik fra PHP 5,4 til PHP 5,5 - hjælp!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. May 14
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Min webhost opdaterede fra PHP 5,4 til PHP 5,5 fra 20 dage siden. Jeg tænkte ikke yderligere over det og derfor har jeg hekller ikke testet siden siden, men i dag fandt jeg et problem. Jeg bruger WordPress og kunden er nød til at oprette sig på vores hjemmeside, før de får adgang. Herefter får kunden en e-mail, hvor der står at vi vil godkende dem hurtigst muligt, samt samme meddelelse på skærmen, men i dag meldte den følgende fejl: Warning: mysql_insert_id(): Acces denied for user 'root'@(sevrens navn) (using password: NO) in (den mappe hvor fejlen ligger)

Jeg har fundet frem til at det er mysgl_insert_id() der er problemet. Jeg skal have ændret denne til det PHP 5,5 bruger, men jeg ved ikke hvad dette er? Er der nogle der kan hjælpe?

Hav'en god eftermiddag.  

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 11
Indlæg ialt: 28
Fra  Hollo ApS Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg kan ikke lige gennemskue om du selv har intention om at løse problemet, i så tilfælde er det et sted i koden (linie og fil vil helt sikkert stå i din fejl log)... Så skal du bare lave en ny måde hvorpå du henter det seneste id som netop er indsat i databasen.. Og så har du løst dette problem..

Du kan evt. gøre dette med noget andet sql: SELECT LAST_INSERT_ID(), det gør mere eller mindre det samme.

Håber det hjælper :)

Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville nok tjekke dine databaseoplysninger efter. Det er ikke normalt man har adgang til root brugeren af MySQL. I samme omgang kunne jeg godt finde på at kigge efter hvorfor man bruger mysqli i stedet for at bruge WordPress' databasefunktioner.

Tilmeldt 11. May 14
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael 

Jeg har allerede fundet filen og linjen, hvor det ser står, jeg skal have rettet. Lige nu hedder linjen følgende: 

$last_id=mysql_insert_id();

Som jeg har forstået det så skal jeg have rette dette: mysql_insert_id til noget andet, som virker med PHP 5,5

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 11
Indlæg ialt: 28
Fra  Hollo ApS Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Lidt ikke testet kode vil være noget i stil med det her:

Tidligere:

$lastId = mysql_insert_id();

Nu:

$result = mysql_fetch_assoc(mysql_query("SELECT LAST_INSERT_ID() AS lastId"));
$lastId = $result['lastId'];

Jeg vil tro det er noget i den stil du skal gøre. 

Tilmeldt 11. May 14
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Tak for hjælpen. 

Jeg udskiftede koden med den du sendte, det hele så ud til at virke, der kom ingen fejlbesked op, da jeg oprettede mig, men da jeg ville logge ind på siden med min adminkonto, var der stadig ikke nogle oplysninger på den konto jeg lige havde oprettet, andet end e-mailen. 

Det gør nu at det står meget værre til end først antaget. Jeg ved ikke helt hvad vi nu gør. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 11
Indlæg ialt: 28
Fra  Hollo ApS Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Det er også lidt utopi at tro denne lille sag var hvad der gjorde forskellen, well.. Jeg er ikke så sønderlig meget inde i basen af Wordpress, hvis du kan finde en vild wordpress mand derude som kan fix det i løbet af 10 minutter er det awesome.. Det ofte større ting hvis først man rammer ind i disse her deprecated ting.

Men har du brug for at få slukket en kritisk brand så skal jeg glædeligt få det fixed somehow :)

Ellers må du flytte din udbyder tilbage til nogen som hoster php 5.4, det vil undre mig meget andet end du kan finde det godt alle steder.

Men umiddelbart lyder det som et problem med at slå alt debugging til, og så ellers bare tage en fejl ad gangen.. Nu ved jeg heller ikke hvor gammel din wordpress install er, måske en upgrade ville kunne hjælpe, men kræver nok den er af _lidt_ nyere dato..

Sig til hvis jeg kan hjælpe :) Ellers er der nok en der er skrapere i wordpress end mig derude.. Men alle problemer kan fixes..

Tilmeldt 11. May 14
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen MIchael

Kender du en host, der stadig kører med PHP 5,4 og ikke skifter til 5,5?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Hos webhosting.dk kan du selv vælge php version.
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)