Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal man være CVR registreret, lave momsregnskab osv. eller er der en omsætningsgrænse

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Sep 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Ved ikke om overskriften er forstående, men hvis man eksempelvis vil starte en virksomhed i det små (ved siden af sit nuværende job) og købe småvarer fra Kina eller secondhandvarer (loppevarer) og videresælge på facebook, trendsales, egen hjemmeside osv. Skal man så være cvr registreret? Har engang hørt om en grænse på kr. 50.000, men ved ikk om det er i den forbindelse eller det var vedrørende momsregnskab? Hvornår skal man lave momsregnskab - jeg tænker på om det kun er, hvis man omsætter for x antal kr. eller det kun er, hvis man er cvr registreret eller??

Kort fortalt eller spurgt - kan man oprette en lille virksomhed uden alt for meget papirarbejde? Det handler ikke om, at jeg ikke vil opfylde de krav, der stilles til mig, men rent tidsmæssigt, at det skal hænge sammen for mig ved siden af mit nuværende job.

Jeg går med livrem og seler og tør ikke 'bare' springe ud som selvstændig, hvis det ikke kan lade sig gøre. Samtidig tænkte jeg det måske var en måde at lave kapital til en dag at opstarte drømmeshoppen :-)

På forhånd tak for svar :-)

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

De 50.000 kr. har ikke noget med CVR at gøre. Det er grænsen for hvornår du skal være momsregisteret.

Tilmeldt 19. Sep 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok - tak for svar.

Så er jeg nok nød til at ændre mit spørgsmål til: Hvornår skal man være momsregistreret og hvornår skal man være cvr registreret?

Hvis man omsætter for mindre end kr. 50.000, skal man så ikke være momsregistreret? og behøver man så ikke lave momsregnskab?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tweber:
Så er jeg nok nød til at ændre mit spørgsmål til: Hvornår skal man være momsregistreret og hvornår skal man være cvr registreret?

Hvis man omsætter for mindre end kr. 50.000, skal man så ikke være momsregistreret? og behøver man så ikke lave momsregnskab?

Du har ikke pligt til at momsregistrere dig, før du forventer en omsætning på 50.000 kr i løbet af et år. Så indtil da behøver du ikke lave momsregnskab, eller oprette en virksomhed, men du har mulighed for at lave en PMV virksomhed hvis du har lyst, og på den måde få et CVR nummer, men CVR nummer er heller ikke et krav før du forventer at ramme de omtalte 50.000.

Her er nogle informative links, fra John Hannovers blog om momsregistrering, og PMV virksomhed :)

http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html
http://johnhannover.blogspot.dk/2014/09/pmv-personlig-ejet-mindre-virksomhed.html

Hilsen Simon

Tilmeldt 19. Sep 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak - lige det svar og link, som jeg havde brug for :-)

Tilmeldt 19. Sep 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.

Nu har jeg læst lidt mere om det - der står, at man ikke må have import/eksport. Vil PMV så kun være aktuelt, hvis jeg sælger loppeting og ikke hvis jeg importerer fra Kina? Hvad hvis jeg som privatperson importerer og sælger disse varer som secondhand til min PMV virksomhed - er det at omgås reglerne?? Det er nemlig ikke meningen. Jeg vil bare gøre det så overskueligt for mig som muligt.

På forhånd tak :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja du må ikke importere erhvervsmæssigt (og dermed naturligvis ikke som privatperson til erhvervsmæssigt brug) uden importregistrering. Du skal så CVR registreres og importregistreres - du kan stadigt være uden moms hvis det er varer du vil importere, så det har ikke større betydning 

Dit regnskab er samme og skattepligt - med eller uden moms, men du sparer jo at skulle lave momsindberetning og sælger uden moms men betaler så til gengæld moms ved importen hvor du ikke må opgive dig som momsregistreret men bare ikke momsreg og dermed skal du bogføre importmoms som du så ikke må trække fra igen som købsmoms når du ikke er registreret http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal også være klar over, at du skal betale skat af den første krone du tjener. Der er ikke en grænse på 50.000 kr, som der er på momsen. Så mht skat, slipper du ikke for papir arbejdet.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)