Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bliv e-borger i en digital nation og betal 0 pct. i skat

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Thisted
Tilmeldt 15. Sep 06
Indlæg ialt: 16
Fra  Solvex IT ApS Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg så en interessant artikel på Version2 idag, der beskriver hvordan man i Estland ønsker at opbygge en 'digital nation', hvor man kan blive e-borger, og derved starte en digital virksomhed i Estland, hvor der ikke skal betales skat, før der udbetales udbytte.

Om det er en mulighed eller trussel, kommer nok an på hvilke briller man har på. Jeg ser dog frem til at høre Skat's kommentarer til dette tiltag.

Se artiklen her: http://www.version2.dk/artikel/estland-paa-vej-med-e-borgerskab-til-it-ivaerksaettere-69096#comment-290909

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Estland er medlem af det EU som netop har styret Irland til at opgi en række skattefordele og ændret moms for at forhindre bl.a.  luxemburg i at lokke andre til med moms fordele. Jeg tror ikke de ville kunne gennemføre det

Der er heller ikke tvivl om, at hvis man gør det, skal det drives fra Estland, for hvert land kan jo bestemme egen selskabsbeskatning.

Drives det fra Danmark vil man være skattepligtig i DK og man skal ikke formode, at det som EU land kan fungere som skattely = skjule virksomheden for øvrige EU lande. 

Spændende at følge, men jeg tror ikke på det gennemføres som angivet - tiden vil vise det.

vh John h

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Så kan du frit benytte e-hospitalet og e-politiet når du har brug for det.

Fra København
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Remy:

Så kan du frit benytte e-hospitalet og e-politiet når du har brug for det.

Tja, så alt er ved det samme som nu...

E. D. Nielsen
www.ecentralen.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)