Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af fotovirksomhed som studerende

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Oct 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Nu har jeg gået og grublet over at tage dette spring i et års tid og tænker at det er nu det skal ske. Jeg har efterhånden læst side op og side ned omkring start af virksomhed.

Jeg har i sinde at starte en fotovirksomhed - men da jeg er studerende og denne virksomhed ikke som udgangspunkt skal indbringe guld og grønne skove, så er jeg bange for at det måske kommer til at gå udover min SU. Derfor har jeg siddet og læst diverse blogs og lignende, for at finde ud af hvilken virksomhedsform der er den mest hensigtsmæssige i min situation. Jeg har tænkt mig at lade pengene stå i virksomheden og altså ikke trække disse ud.
Jeg forventer altså med andre ord ikke at hive en fortjeneste hjem på mere end 50.000 om året - og uanset hvor meget fortjenesten lyder på noget, bliver de virksomheden. 

Umiddelbart kan jeg læse mig til, at det er en Enkeltmandsvirksomhed med VSO som er den mest aktuelle for mig - men det er her jeg beder Jer om hjælp, råd og inputs! 

Jeg vil gerne starte min virksomhed fra d. 01.01.2015 og tager desuden mod andre gode råd og inputs i forbindelse med opstart af virksomhed.

Skriv endelig og spørg ind til detaljer og andre ting, så vi kan få det bedst mulige fundament for at guide mig på vej mod livet som virksomhedejer.

- Kristjan.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

loeksfoto:
Jeg har tænkt mig at lade pengene stå i virksomheden og altså ikke trække disse ud.
 
Ja så er der personlig virksomhed kørt som VSO skattemæssigt. Forvent at skulle bruge revisor på det - men loftet for SU er jo ret højt så 50.000 er jo ikke normalt et problem http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/virksomhedsskatte-ordningen-kort.html 

loeksfoto:

Jeg forventer altså med andre ord ikke at hive en fortjeneste hjem på mere end 50.000 om året - og uanset hvor meget fortjenesten lyder på noget, bliver de virksomheden. 
grænsen er ikke fortjeneste men OMSÆTNING man ikke må forvente over 50.000 kr på 12 mdr i træk uden moms - og uden det - glem VSO http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Oct 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Tak for svaret.
Som du skriver på din blog om VSO, at man skal arbejde cirka 50 timer om måneden/600 timer om året - så er jeg i tvivl om jeg kommer så højt op timemæssigt. Så jeg ved ikke om virksomheden ville blive karakteriseret som en "seriøs erhvervsmæssig drift", jævnfør dit linkhttp://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/virksomhedsskatte-ordningen-kort.html 

Jeg er med på fortjeneste vs. omsætning nu, tak for besvarelsen på dette også :)

- Kristjan.


 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

kravet på 50 timer er langt fra et 100% fast krav - men der er som nævnt domme der har sidestillet vso og en del andre ordninger. Det afgørende er, at du kan vise seriøs erhvervsmæssig drift på andre måder i så fald. Omvendt - som sagt, SU grænsen er vel ca 110.000 og hvis I ikke regner med at komme over de 50.,000 i fortjeneste du skrev, så rammer du vel ikke SU OG - VSO er langt mere kompliceret end alm skat i personlig virksomhed. Du kan bestemme dig når året er gået tilmed, bare tal med en revisor og se hvad han mener og hvad der lige skal forstås med hensyn til private hævninger for at gøre det let at køre VSO regnskab ved årsafslut hvis det besluttes

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Oct 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar John.

Jeg vil læse lidt mere på tingene og tage en beslutning i løbet af måneden.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)