Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Helt op startet firma , hvornår skal jeg momsregistrer.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Sep 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino jeg er sprunget ud i at oprette mit eget enkeltmandfirma, og har valgt at lade mig momsregistrer kvartalvis.

Jeg indberettede første periode fra d. 15/10/2014, mit spørgsmål går så ud på om jeg har forstået det rigtig som:

Moms registreres bagud så min først periode er fra d. 15/10/2014 og 3 måneder frem. Så jeg skal indberette moms for første gang i januar, af alle mine udgifter og indtægter ? Er det rigtigt forstået?  Ved indkøb af artikler til firmaet indberetter jeg dette som negativ moms ikke (udgifter i firmaet for at få momsfradrag?) 

Jeg er meget i tvivl og vil nødigt skulle bøde med 860kr for en forsinket indberetning. Når jeg logger ind er der ingen aktiv periode under "moms".

Mange tak for hjælpen jeg sætter stor pris på dette!!

Mvh

Mikkel

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Sep 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

1000tak for hurtigt og konkret svar John Det sætter jeg pris på!! igen igen :)

Tilmeldt 22. Sep 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Igen John.

Jeg håber du igen igen har tid til et hurtigt spørgsmål.

Nu har jeg indberettet moms fra indkøbt af udstyr som jeg er afhændig af ift at kunne drive min virksomhed, og har skrevet momsbeløbet ind.

Som beskrevet tidligere er mit firma nyopstartet, og jeg har ikke haft nogen indkomst men regner med at få en masse job omkring febuar derfor er momsfradraget større end momsindtægten. Er det et problem? den advare mig om det når jeg indberetter 

på forhånd mange tak og godt nytår.

Mvh

Mikkel

Fra Herlev
Tilmeldt 14. Jan 14
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke et problem. Såfremt at momsen kan redegøres og er til nøds for driften af din virksomhed, så kan du sagtens have negativ moms. Dette er faktisk meget normalt i nyopstartet virksomheder.

Du indberetter bare negativ moms, og så bør det blive udbetalt til din virksomheds nemkonto :)

Bare vær opmærksom på, at indberetter du negativ moms mange perioder i træk, så kan SKAT godt finde på at undersøge hvorfor. Får du masser af opgaver i februar som du forventer, så vil dette dog aldrig blive aktuelt.

Jeg synes du skal nyde din tilbagebetaling af momsen, og sige velkommen til fordelene af virksomhedens verden :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

mimame:

Nu har jeg indberettet moms fra indkøbt af udstyr som jeg er afhændig af ift at kunne drive min virksomhed, og har skrevet momsbeløbet ind.

Som beskrevet tidligere er mit firma nyopstartet, og jeg har ikke haft nogen indkomst men regner med at få en masse job omkring febuar derfor er momsfradraget større end momsindtægten. Er det et problem? den advare mig om det når jeg indberetter 

Nej det er ikke et problem. Det er OK og du skal indberette din købsmoms MEN

Du skal formentlig periodisere dit udstyr videre til 2015 = bogføre det på en konto i status for tilgang af aktiver UDEN at tage selv prisen uden moms som fradrag. Det skyldes lov af straksafskrivninger (afskrivninger). Har du slet ikke nogen indtægter = rent 0 - så vil du ikke kunne tage udgifter til aktiver ind før du har en indtægt

Det er gennemgået nederst i dette indlæg http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/aktiverogvareridenstiftelse.html hvor jeg har taget det med efter en tråd her på Amino hvor Whisky flot gennemgik den problematik ( http://www.amino.dk/forums/t/245430.aspx#1577952 ) med henvisning til et par sager.

Jeg troede, at i gang i forhold til at virksomheden var i drift - rakte hvis man havde startet indkøb af udstyr, men jeg er ret sikker på, at "Whisky" har ret i, at man tager momsen når man bogfører, men selve udgiften skal flyttes fra straksafskring med moms (brug den så din købsmoms er korrekt som du sikkert har gjort) og ned på status for aktiver (uden moms) for selve beløbet uden moms (straksafskrivning i drift går i 0 og status for tilgang aktiver går op med samme beløb ved kredit straksafskring for beløbet uden moms og debet tilgang af aktiver i status)

Ellers vil dit underskud kunne forkastes (nok i praksis ved flytning til næste år) - men momsen skal altid med på faktura dato  også negativ moms

Hvis andre - gerne revisionskyndige er tvivlsomme, var det skønt med mere kød på emnet

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)