Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betale diæter til ansat

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Dec 10
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har prøvet og finde noget om emnet men fandt intet.

Jeg har en ansat som arbejder "ude" nogle gange, han får en god løn men hvordan er det mht til diæter?

Han køre i gulpladet firmabil.

464kr for kost og 199 kr for logi pr dag er den vist på nu.

Det er skattefrit og noget jeg som arbejdsgiver skal betale men som jeg ikke får noget ud af (stort set)???

Hvordan gør man hvis det skal være fradrag i stedet for?

På forhånd tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

tror ikke jeg er med på hvorfor du mener du ikke får noget ud af det. Det er til en lønnet medarbejder som rejser for dig og er borte i 24 timer osv - Skal han selv betale sit hotel og mad ude i byen?

Du kan enten betale ham de faktiske omkostninger efter regning eller du kan bruge de tal du korrekt skriver - betaler du ikke kan medarbejderen selv trække tilsvarende fra - som http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=2064206&vId=0 der giver reglerne - Og medarbejderen kan i øvrigt udnytte et 25% fradrag til småfornødenheder - 

Det er et krav det er en lønnet medarbejder og lønnen ikke sættes ned for at erstattes af diæter - og lønnen skal stå i rimeligt forhold og være for samme periode. Jeg synes vel ikke det er mystisk at medarbejderen ikke selv skal betale de ekstra omkostninger der er ved at rejse for dig, og jeg håber da du får noget ud af de rejser

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Dec 10
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.

Jo selvfølgelig får jeg noget ud af det og han gør et rigtigt godt stykke arbejde:-)

Nogen dage arbejder han 5 timer andre dage over 10 timer.

Men satsen er ens uanset hvor meget han er igang vel?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

han får jo ikke diæter hvis ikke han i princip er bortrejst. Han får ikke spor for at være på arbejde 10 timer - heller ikke fri mad osv som udgangspunkt

se samlet http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=2064205&vId=0 

og definition herfra af "rejse" og andre betingelser - Du vil altid kunne bruge det hvis medabejderen grundet rejse skal være borte fra hjemmet 24 timer

Arbejdet

SKAT ser primært længden af den periode, medarbejderen arbejder på arbejdsstedet samt arbejdsstedets karakter. Jo kortere periode, des mere sandsynligt er det, at der er tale om et midlertidigt arbejdssted.

Arbejdsgiverens arbejdsmæssigt begrundede instruktion indgår i SKATs bedømmelse af, om der er tale om en rejse. Det kan for eksempel være, at medarbejderen:

  • skal være tilkaldevagt, og derfor skal blive på eller i nærheden af det midlertidige arbejdssted under tilkaldevagten.
  • skal blive på et kursussted om aftenen, fordi de ikke-faglige aktiviteter, der foregår om aftenen, har et teambuilding formål, der har relation til arbejdet.
  • har lange eller skiftende arbejdstider, så der er kort tid mellem, at en arbejdsdag slutter, og en ny begynder.
  • ikke kan nå hjem, fordi arbejdsmarkedslovgivning betyder, at medarbejderen skal følge for eksempel hviletidsbestemmelser.

 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)