Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb fra Tyskland - kom til at betale momsen - hvad så nu?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jan 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Rookie her. Jeg var ikke klar over at man ved køb fra andet EU land som virksomhed  skal bede om at få faktura uden moms. Derfor har jeg nu betalt 19% tysk moms på mine varer. Hvordan bogfører jeg momsen og kan jeg få den refunderet fra Tyskland?

Mvh

Lukas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan jo som pt 1 be om kreditnota og ny faktura uden moms ved at gi dit moms nummer - men det kan jo godt tænkes ikke alle vil være med på den.

Du kan søge refusion https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1645745 eller du kan hvis det er under 50 Euro per land i moms - bare bogføre uden moms og tage hele beløbet som udgift

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Første skridt er at bede din leverandør refundere momsen..... (I praksis kreditnota og ny faktura)....

/Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Du kan søge refusion https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1645745 eller du kan hvis det er under 50 Euro per land i moms - bare bogføre uden moms og tage hele beløbet som udgift

Nu hører normale varekøb typisk ikke til det som de enkelte lande yder refusion på.

/Henrik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Nu hører normale varekøb typisk ikke til det som de enkelte lande yder refusion på.
nej klar over det - men omvendt er der jo ikke noget (når jeg læser skat https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1645745 ) der forhindrer at man kan søge . Jeg undrede mig faktisk over at skats link ikke direkte skriver, at det normalt er til moms man har betalt under rejse/direkte i landet - men det skriver de ikke

Vi er jo rørende enige om forsøg 1 er at få en kreditnota og ny faktura - og går det ikke - og det er mere end 50 Euro - så er der vel ikke noget forgjort ved at søge refusion  - men

Er der ikke noget om, at hvis det er over 50 Euro i moms - så kan man slet ikke tage momsen ind som alm. udgift i sit regnskab? - Det kræver vel at man har søgt refusion - ellers er det en risiko man selv har påtaget sig - og alene derfor kan det være nødvendigt - eller mener du kun det gælder for indkøb direkte under rejse?

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
eller mener du kun det gælder for indkøb direkte under rejse?

Ja. Beløbsgrænsen på 50 €  referer til omkostninger afholdt under rejse(r) i de enkelte lande.

Det giver ingen mening at søge om momsrefusion  hvis det ikke kan godtgøres efter de enkelte landes positivlister. 

Tilmeldt 7. Jan 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hurtigt svar. Jeg har nu skrevet til virksomheden i Tyskland og må bare afvente svar.

Mvh

Lukas

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)