Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nets, Euroline ...hvordan f...

Side 5 ud af 5 (49 indlæg)
Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Forøvrigt er der 4.5 mill danskere der har visa/dankort...

http://www.business.dk/finans/storbanker-dropper-det-rene-dankort 

Ja, jeg læser hvad John skriver, men jeg mener det er en manipuleret virkelighed det han argumenterer for. Altså at man som butiksejer er døden nær hvis man ikke modtager dankort, ift. muligheden for antal salg - ikke profit, som er en helt anden snak. 

Sådan fortolker jeg ihvertfald det John skriver mellem linjerne. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Supertankeren:
Ja, jeg læser hvad John skriver, men jeg mener det er en manipuleret virkelighed det han argumenterer for. Altså at man som butiksejer er døden nær hvis man ikke modtager dankort, ift. muligheden for antal salg - ikke profit, som er en helt anden snak
VRØVL det har jeg aldrig skrevet. Det er dig der bliver ved med de 7% som er helt irrelevant. Jeg har tværtimod skrevet - at for mindre shops er det fint uden - bare protesteret mod det sludder med de 7% - for ja 4,5 mio danskere har visadankort og ALLE disse bruges om rent DANKORT alle steder det er muligt = butikker og NETS løsninger og alle steder sparer de som har et vist antal transaktioner en masse ved at kunne tage dankort

Det du og visse virker til at ville er, at tale dunder mod en ordning som for alle med bare nogle hundrede transaktioner om måneden vil spare dem penge - og det er synd for de som hopper på den og de 7%

Du vil kunne gå tilbage og se at jeg har givet dig 100% ret i at man ikke mister mere end 7% af salget vil ikke at kunne tage rene dankort - så hvorfor du forsætter den aner jeg ikke - og ja - det er profit i form af at spare udgifter ved at kunne tage dankort jeg taler om -. intet andet

Her til din hukommelse

Cookie - John Hannover:

Supertankeren:
Lad os lige blive enige om at vi først og fremmest taler om teknologien "DANKORT".

1. Er dankort afgørende for om du kan sælge det samme antal varer i din webshop ?
2. Er det rentabelt at fravælge dankort til sin webshop ift. andre kort muligheder ?

På spørgsmålet om hvorvidt man opnår større eller mindre salg når man har dankort eller ej, så er jeg sikker på at det ingen målbar forskel gør.

Dog selvfølgelig forudsat at det er forretningen der bærer omkostningen og derfor er 100% omkostningsneutralt for kunden.  

det tror jeg er CA rigtigt. Der er små 7% der KUN har dankort - og dem må man dog jo miste - så noget med 7% mistes - formentlig ikke mere.

Det er på omkostningssiden det svier - hvor kreditkort koster mere end det dobbelt af dankort - og jeg er helt enig i, at det er generelt shoppen der skal bære den omkostning.

vh John H

I rest my case - det er ikke til at diskutere religion

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jul 13
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad vil anbefalingen så være, til den lille webshop som regner med at have mellem 25-50 ordrer om måneden, til en 50-100,- pr. Ordre? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

PFF:

Hvad vil anbefalingen så være, til den lille webshop som regner med at have mellem 25-50 ordrer om måneden, til en 50-100,- pr. Ordre? 

det synes jeg er alt for lidt til nets/teller - med mindre du venter en klart stigning. Her vil f.eks yourpay nok vinde ret klart - http://kortgebyr.dk/?0u00;40;75DKK sat til 40 ordrer og snit 75 kr - Ikke alle er vilde med service og sikkerhed hos yourpay som ikke kan køre svindel kontrol

Her er hvem der vinder hvis man vil ha SLL og svindelkontrol http://kortgebyr.dk/?2u00;40;75DKK  men selv da - næsten 4 kr i udgift per transaktion er jo meget for en ordre til 75 kr.

Det er ikke let at få økonomi i en shop hvis ikke du satser større - vi taler 2.500 i omsætning ca jo - og varen koster og domæne og opsætning og returvarer du skal slås med og og og - Du er nødt til at stile højere efter få måneder, ellers kører du træt frygter jeg -Det er jo også godt at øve, så ud fra det kan det jo gi fornuft

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er enige John. Du har ret!

Det er på omkostningssiden det svier, hvis man vel at mærke er en relativt stor butik. Iværksættere og mindre virksomheder bør fokusere på at få gang i noget salg - og ikke om de kan spare nogle ganske få procent forudsat at de har taget investeringen i både tid, penge og bekymringer forud for den lille gevinst.

Og så er oplysningen om at kunder IKKE fravælger butikker der ikke modtager dankort vigtig, mener jeg.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Supertankeren:
Og så er oplysningen om at kunder IKKE fravælger butikker der ikke modtager dankort vigtig, mener jeg
enig - det tror jeg er de 7% med rene dankort + nogle få andre men det er nok meget få hvis butikken tager gebyret

Jeg vil gerne anbefale små at starte uden dankort - men de andre løsninger ER dyre per transaktion, så ser man vækst, skal man ikke lad historier om nets skræmme. Tror det kan være fordel for netsaftale at man ikke er helt ny webshop i øvrigt - da alt andet lig det, at man har eksisteret og ikke snydt kunder osv - er positivt.

Jeg synes som nævnt skal regne på det (og kortgebyr.dk er god til det) og gå fordomsløst til den. 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jul 13
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

PFF:

Hvad vil anbefalingen så være, til den lille webshop som regner med at have mellem 25-50 ordrer om måneden, til en 50-100,- pr. Ordre? 

det synes jeg er alt for lidt til nets/teller - med mindre du venter en klart stigning. Her vil f.eks yourpay nok vinde ret klart - http://kortgebyr.dk/?0u00;40;75DKK sat til 40 ordrer og snit 75 kr - Ikke alle er vilde med service og sikkerhed hos yourpay som ikke kan køre svindel kontrol

Her er hvem der vinder hvis man vil ha SLL og svindelkontrol http://kortgebyr.dk/?2u00;40;75DKK  men selv da - næsten 4 kr i udgift per transaktion er jo meget for en ordre til 75 kr.

Det er ikke let at få økonomi i en shop hvis ikke du satser større - vi taler 2.500 i omsætning ca jo - og varen koster og domæne og opsætning og returvarer du skal slås med og og og - Du er nødt til at stile højere efter få måneder, ellers kører du træt frygter jeg -Det er jo også godt at øve, så ud fra det kan det jo gi fornuft

vh John H

Tak for svaret. Jeg ved dog ikke helt hvad jeg skal forvente ang. Salg. Da det er lidt en niche-forretning som jeg kommer til at have. Det er bla. Også en forretning, som jeg kommer til at have ved siden af mit arbejde. 

Tilmeldt 27. Sep 14
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

HOKY SHIT ..I giver den virkelig gas! , jeg er desværre helt tabt, da jeg p.t. (her til aften) ikke kan overskue at løbe 5 sider posts igennem, men har dog skimtet dem igennem og det lader til der er meget stor uenighed omkring Dankort og om det er kort med fremtid i og om VISA/Dankort er det samme og om der en dag kommer 2 søndage i en uge ....

Anyway, har fået kigget på kortgebyr (via Ipad, da min Internet Eksplore ((9)) ikke ville understøtte siden) - FANTASTISK hjælp!! og kanon godt arbjede, THUMBS UPS, devolper!

Jeg har nu valgt at ligge lidt af min opmærksomhed på henholdvis: YouPay,SweadBank, S5/Valitor, STRIPE og måske DIBS.
Jeg er kommet til den erkendelse, at jeg p.t. (læs: PÅ NUVÆRENDE TIDSPUNKT) fravælger Dankort for at komme hurtig igang og den handling bliver undersøttet af, at jeg har fået mit back office til at lave en lille stat på 100 betalinger i den lokale fysiske butik (her kommer alle aldres grupper) hvor mange betalinger der bliver foretaget med DKkort og det var forsvindende lidt - under 5 betalinger var med DKkort og det er IKKE for at putte mere benzin på DKkort vs. VISA bålet, da det måske kan være lokal bestemt, eller fordi at DKkort brugerne holdte ferie, eller de havde travlt med at handle via webshops der tilbød betaling med DKkort ...

Nå, men mit behov er p.t. forventet antal transaktioner om ugen 50-100 stk. og med en ca. gennemsnitspris på 299,- og det er et niche produkt, hvorfor jeg ikke forventer flere transaktioner, men imødeseer dem selvfølgelig -  og udfra DE oplysninger (dem skulle I nok, kærer "kolleager" have haft noget før - sorry) hvem af de førnævnte ville I kunne anbefale?

Div. stats o.lign. behøver I ikke komme med

P.S: Iøvrigt dejligt at se den entusiasme der hersker samt den velvilje der er iblandt Iværksætter til at hjælpe hinanden (hvis vi lige ser lidt brot fra de lidt spydige/ironiske kommentar)

God vind der ude og må den gode Iværksætter ånd og dens fætter, Viljen - være stærk ved jer

Fra København
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 300
Fra  Scanpay ApS Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

@Respons, kortgebyr.dk er nu opdateret til den nyeste version. Du kan følge med i udviklingen på GitHub.

Side 5 ud af 5 (49 indlæg)