Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nets, Euroline ...hvordan f...

Side 3 ud af 5 (49 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa

Jamen er den ENESTE grund til at vælge Nets ikke at de understøtter det rene Dankort ? Det er vist alligevel på vej ud, så hvorfor bekymre sig om det kort og endda samtidig betale en frygtelig masse penge for noget der alligevel er på vej retur/ud det er da helt hul i hovedet.

Der er masse af ganske glimrende betalingsudbydere derude og som også har eksisteret i mange år, de kan bare ikke tage det kort som alligevel er på vej ud.

I min verden er der ingen grund til absolut at skulle have Nets, det er dyrt, besværligt, tager lang tid og har en masse restriktioner man skal lave op til, helt unødvendigt overhovedet at tænke i Nets baner.

Det var bare lige mine sene 5 cents der blev fyret af her ved midnats tide :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim - Dankort er aftale sikret mindst til 2018 og formentlig langt længere og det er utroligt meget billigere end visadankort i transaktioner så snart vi taler en lidt større shop - det er slet ikke nogen sammenligning rigtigt  - for små shops kan meget andet være fint nok - check http://kortgebyr.dk/?1u00;150;200DKK som her er sat til 150 transaktioner om måneden (5 om dagen kun) - og du vil se der er nets ud for hele den første side og du skal over i side to for at finde næstbilligste og du ser bare på prisen ude til højre

dankort står for over 80% af alle handler i DK og alle handler via nets (som alle de store danske netshops har) sker via dankort - også når visadankort bruges, så dankort er laaaaangt størst - og udlandske shops er ofte rasende over, at DK shops har den konkurrenceforvridning de ser dankortet som

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Ja, uden at have noget beviseligt grundlag så er jeg 100% sikker på at dankortet er stærkt opreklameret og manipuleret i sin reelle effekt på markedet.

Jeg er så sikker at jeg uden tøven gerne fravælger det for bedre og mere tidsvarende løsninger. 

Fra København
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 141
Fra  ScanDix Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har drevet online forretning i ca. 8 år, både i nogle egne virksomheder og for andre virksomheder og jeg har ikke ét eneste bevis på at dankortet (eller mangel på samme) gjorde nogen som helst forskel på salget.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 06:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dennis Johansen:
Jeg har drevet online forretning i ca. 8 år, både i nogle egne virksomheder og for andre virksomheder og jeg har ikke ét eneste bevis på at dankortet (eller mangel på samme) gjorde nogen som helst forskel på salget.

Men det er der jo heller ikke nogen grund til, der er RIGTIG mange andre der har lavet de analyser, og dankortet har en KÆMPE effekt på salget. (I danmark selvfølgelig).

Og så er det i øvrigt, for LANGT de fleste, den billigste løsning. - Har man 5 ordre om måneden, så er de nok ikke, men ellers.

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er så din påstand :) som jeg slet ikke er enig i, jeg tror ikke den levr så lang tid.

Jeg tror ganske enkelt ikke på at af alle webshop transaktioner er det 80%, det er det måske samlet set med alle der også handler i brugsen, bilka etc. men ikke net transaktioner, det er slet ikke nær det tal du påstår.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kim Boldig:
Jeg tror ganske enkelt ikke på at af alle webshop transaktioner er det 80%, det er det måske samlet set med alle der også handler i brugsen, bilka etc. men ikke net transaktioner, det er slet ikke nær det tal du påstår.
Ja men du jo tro som jeg må tro. Du skal dog lige regne med, at der ikke er ret mange danskere der har andet end visadankort og ALLE store danske webshops som står for langt den største handel bruger derfor dankort

Det er en ret begrænset del af handlen der går via de små shops der ikke tager dankort. Jeg tror ikke du kan nævne større danske, som ikke har nets aftale rent faktisk.

Udenlandske nettransaktioner er naturligvis alle som andet end dankort, men antalmæssigt batter det ikke. Om det er 80% -. ja de senest kendte sagde 86% 

Om fremtiden - må du også tro som du vil men læs evt http://www.dsk.dk/Nyheder/Dankortetsfremtidsikret.html der er en aftale der garanterer dankort til 2020 og regering og nets har begge undertegnet den. For butikker betyder det en omk. stigning, men stadigt til et MEGET lavere niveau end kreditkort - derfor er den godkendt

De store modstandere af dankort, er udlandet, fordi udenlandske shops ikke kan få tilgang til kortet OG - bankerne i stort tal. De tjener meget mere på kreditkort som visa og master per transaktion, og de ville derfor meget hellere få deres helt egen gebyrskrue forbedret, ved at dankort udgik og de hver kunne lave deres ordning .- med de langt større gebyrer som shops og forbrugere kender fra alle andre lande.¨

Jeg kan jo ikke forhindre dig og andre i at "tro" men kendsgerningerne ligger i vidt omfang på nettet. De små shops - med under 150 transaktioner på nettet, vil ofte med fordel gå uden om dankort/nets - de store har det i princip alle (det er jo bare at surfe om du tvivler) De har nets bare ikke for at støtte dankort, men fordi de sparer millioner af kroner. Dankort koster for de store under 1% mens andre løsninger typisk koster 2-3,5% og det betyder noget når man omsætter meget

Jeg siger ikke, at nets er vidunderlige. De er langsomme (snit behandling forudsat alt i ansøgninger er OK senest 24 dage). 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu hjælper det jo absolut intet som helst at der findes en aftale til 2020 hvis ingen bruger det :) så er det jo nytteløst alligevel.

Jeg kan sagtens finde ud af at Google tingene også et enkelt eksempel:

http://www.business.dk/privatoekonomi/saadan-udnytter-du-kreditkortbaronerne

Vi er medlem af noget der hedder EU og bliver gebyr sat ned eller taget væk på andre kort muligheder hvor der samtidig er kredit på, vil dankortet dø alligevel, aftale eller ej til 2020 :)

Derudover er antallet af rene dankort faldet over de sidste år, både i antal og i brugen af dem.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Boldig:
Derudover er antallet af rene dankort faldet over de sidste år, både i antal og i brugen af dem.
Det har ingen betydning alle visadankort der bruges i DK er dankort når dankort er mulighed og aldrig visa

Vi får se Kim - du ved noget ikke mange andre ved trods alt, og så er alle de store danske shops jo dårlige til at beslutte sig

Vi kan jo tales ved i 2018 som mellemstation

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kim Boldig:
Derudover er antallet af rene dankort faldet over de sidste år, både i antal og i brugen af dem.

Og hvad så? - Prisen er jo stadig afhængig af, om du har en Nets-aftale eller ej.

har du aftale med Nets og gennemføre en handel på et Visa/Dankort koster det 1%

her du IKKE en aftale med Nets og gennemfører en handel på et Visa/Dankort koster det meller 2% og 3,5%

Så kan du jo selv regne ud, om du, med dit antal transaktioner, har råd til ikke at have en Nets-aftale. - Jeg har ikke!

Side 3 ud af 5 (49 indlæg)