Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nets, Euroline ...hvordan f...

Side 1 ud af 5 (49 indlæg)
Tilmeldt 27. Sep 14
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kærer med iværksættere

jeg arbejder med at opstarte en webshop som på nuværende tidspunkt har taget alt alt for lang tid. Først har det taget tid at finde den rigtige udbyder - valget faldt på SHOPORAMA (som gentagende gange har vist sit mit valg værdig - hold nu op en service!, kan varmt anbefales) dernæst skal der findes en kort indløser og her starter n verden af problemer, for valget starter jo med det kære NETS - kære skal i denne henseende ikke forståes positiv !, en rigtig rigtig lang behandlingstid, hvor de nu også vil diktere mine handlesbetingelser og det er endda til trods for at de er der og i overenstemmelse med lovgivningen, men de er tilsyneladende hævet over loven og vil selv stille, hvad de mener skal være loven, hernæst efter en rum tid og arbejde med at ændre handelsbetingelserne, vælger de nu så at sige at jeg skal stille en bankgaranti på min. 25.000 ... Som banken så ikke vil være med tIl, da jeg "kun" har stiftet et IVS ... Det gider je gå ikke finde mig i og kigger så Eurolineog efter 3 dage, vender de tilbage at de ikke vil have flere kunder på denne side af året (WHAT?) .. Hva' gør jeg nu? Hvem er alternativet?, hvem kan klare en hurtig ekspedition. Penge beholdningen er ved at være tom (meget tom)

PayPal er nok det sidste alternativ, men frygter jeg kommer til at mindste kunder på den "konto"

..dammit Christ ... En fortvivlet iværksætter

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nets retningslinjer er ret klare og jeg mener nu også de følger loven - men de har helt klare regler også for udformning af shoppen. De kan kræve den sikkerhed, og gør det hvis de anser noget for risiko - og man kan nogen gange forhandle den ned - men ellers er det betingelsen hos Nets. At banken ikke vil garantere 25.000 kr hvis du leverer noget andet end lovet og ikke kan betale penge tilbage til kunderne - når du kun selv vil stille en rund krone på højkant er ikke voldsomt overraskende og jo noget du må finde dig i, uanset du gider eller ikke. Du må så finde andre - 

Paypal konverterer ikke godt som stand alone. Der findes en del alternativer - prøv at fjerne kryds i DANKORT herinde - så får du en lang række som opererer med kreditkort type master og VISA/(dankort) til visa gebyr - osv www.kortgebyr.dk 

god vind med det

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herning
Tilmeldt 9. Jun 13
Indlæg ialt: 198
Fra  NORLY Denmark Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg er selv i samme problem, hvor vi står på vippen til at lancere, men det eneste vi mangler er en betalingsindløser.
Vi har været rundt ved alle og ingen har lyst til at samarbejde.
NETS forlanger at vi minimum som nystartede skal stille 100k+ i garanti - og hvem har lige muligheden for det?

Jeg vil anbefale dig at kigge på Stripe, hvis det er helt håbløst.
Det er et nyt koncept som er i beta i Danmark - det skulle være ret godt, og også den løsning vi ender med at vælge :)

Tilmeldt 27. Sep 14
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej John.

tak for dit svar og jeg vil da lige prøve hvad du forslår, men når det så er sagt, så er der lige en ting eller to, jeg mener skal slået fast. 1. Mig bekendt er Forbrugerombudsmandens bestemmelser (de der besluttet politisk og som han bl.a. Står vagt for, der tæller og ikke NETS. Jeg har via "hans" hjemmeside fået bekræftet at mine betingelser er i overenstemmelse med gældende lovgivning!!! - omend NETS mener noget andet, hertil ved jeg at jeg langtfra er den eneste der har det problem med de små konger i monopol kongeligt. Hernæst syntes jeg det er under al al kritik at en behandlingstid løber over 2 md. - vi snakker i dag vidt og bredt om at Danmark skal være førende (eller tæt på) inden for iværksætteri og hertil laver man fine seminarer, vækst fora, erhvervscentre.. Alt sammen rigtig rigtig fint, men jeg mener man glemmer at kigge i det bureaukratiske bagland - altså hvordan, helt reelt gør vi det nemt at komme igang med den gode ide, uden man har 10 mio. I ryggen i form af en vækstfond. Hvordan undgår vi at bankerne tager ublu gebyr for en erhvervskonto, hvordan gør den digitale tilgang nemmere uden at det kræver 2-3 forskellige notaer, samt m.m. Alt sammen noget/nogle frustrationer man også kan finde i dette fora. ... Det var vist et side spring sorry ..but you get the picture. Jeg vil gerne sats en krone eller 10 eller 10000 på min ide, men jeg vil IKKE kues og jeg vil IKKE behandles på den måde NETS har lagt op til og det er der andre ingen der burde. Nå, jeg skal ind på kortgebyr.dk og tjekke.

god aften, John

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Respons:
jeg mener skal slået fast. 1. Mig bekendt er Forbrugerombudsmandens bestemmelser (de der besluttet politisk og som han bl.a. Står vagt for, der tæller og ikke NETS.

Jamen det er da også fuldstændig rigtige, mellem dig og dine kunder er der nogle handelsbetingelser. Nets har også nogle betingelser til deres kunder. Og dem må du, lige som alle andre, overholde hvis du vil være kunde hos Nets. - Det er heldigvis andre kortudbydere, så vil du ikke acceptere de kunder en af dine leverandører (Nets) stiller, så finder du da bare en anden leverandør.

Der er INGEN der tvinger dig til at være kunde hos Nets.

Respons:
og jeg vil IKKE behandles på den måde NETS har lagt op

Og så vil du jo bare ikke være kunde hos Nets. Længere er den jo ikke! - Det behøver du jo ikke gøre et nummer ud af, det er der mange andre der heller ikke er.

Tilmeldt 27. Sep 14
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har fuldstændig ret!!

Desværre så vil/kan Euroline ikke tage flere kunder i år, somvar mit alternativ og indlægget var ment som en "..nogle der har nogle ideer?" indlæg, men det tog en kværulant drejning, hvilket jeg beklager, men læserne må tage det som et udtryk for en stor frustration - hvilket det så bestemt er!

Tak for at du fik mig ned, på en saglig og retorisk måde.

Tilmeldt 27. Sep 14
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

John, igen tak for tilsendte link ... meeeen siden lader ikke til at virke ..bare til din (og andres) info

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Sep 14
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Må være min browser der ikke understøtter det

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det virker som om indløsningsaftale gang på gang kommer fuldstændig bag på iværksættere - og ikke mindst de krav der nu engang stilles.

John - du har helt sikkert gode guidelines liggende på din blog - men du må nok snart flytte dette punkt op som det vigtigste :) ( hvis det ikke allerede ligger der).

Side 1 ud af 5 (49 indlæg)