Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af Emballage

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Sep 14
Indlæg ialt: 51
Fra  MyNumberOne Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej i dejlige amminoer! Jeg har forsøgt at finde frem til hvordan emballage skal bogføres og har forstået lidt af det. Jeg er kommet frem til at hvis jeg køber for 1000 kr emballage så skal jeg vareforbrug og kreditere banken. Jeg har dog lavet en konto som hedder Emballage under vareforbrug for at overskueligøre det lidt mere. Er dette ikke også den rigtige måde at gribe dette an?

Nu står der jo så bare at mit resultat er -1000 kr grundet købet af emballage men er dette okay eller skal der laves en bogføring hvor jeg optæller emballage der er tilbage inden årsafslutningen?



Tak på forhånd!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

det er fint nok - så kan du se dit forbrug af emballage - og JA du skal gøre lager op og lægge lager til indkøbspris til dit resultat da det er lige så godt som penge i banken. Det gælder også for varene - du kan gøre det i årsslut - men har du mange varer vil du jo slet ikke kende dit resultat, så der kan du også kontere ting fra varekøb (kredit varekøb) og ned på en konto for varelager (debet) - så forsvinder dit lager fra forbrug men står som værdi - en gang om måneden eller i kvartalet eller hvad du er komfortabel med

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Sep 14
Indlæg ialt: 51
Fra  MyNumberOne Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar John! Så hvis jeg vælger at tælle lageret op årsslut og jeg gennem årene har købt for 5000 kr emballage = 2000 kasser. Og jeg så til årsslut har 100 kasser = 250kr tilbage skal jeg så kreditere 250kr på Emballage og debitere 250kr på Varebeholdning?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det ser korrekt ud

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Sep 14
Indlæg ialt: 51
Fra  MyNumberOne Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Så har jeg den ;) Mange tak for hjælpen! Det hjalp utrolig meget

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)