Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vintage diamant-ring.. Fair pris?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 26. Oct 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej i forummet 
Nu ved jeg ikke om der overhovedet er nogen som ved noget om dette, men..

Min kæreste har forelsket sig ret meget i en ring på Lauritz.com, men jeg ved absolut intet om det andet end at jeg har set i fjernsynet, at de vist snød ret meget med deres vurderinger.
Jeg overvejer lidt at byde op til 1000,- for ringen (der er 3-4 dage tilbage på auktionen), men er 1000kr for meget at byde som max.? Eller er det faktisk en fair nok pris? Er den altså de 2000,- værd som den er vurderet til, eller måske endda mere?

http://www.lauritz.com/da/auktion/vintagering-med-groen-turmalin-samt-12-ol...

Jeg håber der er nogen som kan hjælpe med en lille re-vurdering 
Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis din kæreste er glad for den og du vil gøre hende glad, er 1.000 kr. så meget? :)

Omkring prisen, så synes jeg vurderingen er ganske fornuftig. Selve værdien af diamanten er omkring 1.500 kr., det kommer dog an på hvordan den præcist er slebet og hvor klar den er.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Tilmeldt 26. Oct 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Først, tak for dit hurtige svar, KennM :)

1000,- er desværre stadig meget for mig da jeg er på SU og ved at prøve at få en spændende virksomhed op at stå, så med et rådighedsbeløb pr. md. på under 1000,- til mad er det en god sjat, for at sige det mildt :)

Nå, mht vurderingen så vil jeg bare lige spørge, fordi jeg undrer mig.. og jeg har ikke forstand på smykker som sagt, men hvordan er det så at dú vurderer til den pris du gør? Du skriver vurderingen af selve "diamanten", men der er jo tolv af slagsen? Og du skriver at det kommer an på, hvordan den er slebet, men der står jo at de er slebet i old-cut!? Og du skriver at det også afhænger af klarheden, men der skriver de jo netop også at den er klarhed SI1. Hvad vurderer du ud fra?

Hav mig undskyldt, hvis det virker som dumme spørgsmål.. jeg prøver bare virkelig at forstå, hvordan man vurderer sådan noget her :)
Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan jo også vove den påstand, at vurderingen er ligegyldig, for dig som køber. Den afspejler kun hvad andre kan tænkes at ville betale og hvad sælger kan regne med at få for en given vare, ikke hvad du vil betale og hvad den er værd for dig.

For når alt kommer til alt, er en vurdering kun et kvalificeret gæt.

Tilmeldt 26. Oct 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt svar lige der! Det kan min hjerne forstå :D Tak Bjarke! Jeg ryger på og lover ikke at jeg stopper ved de 1000! Nu skal hun få, hvad hun fortjener :')

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det vel ikke din egen ring du forsøger at loppe op med lidt omtale? -

Umiddelbart ville jeg nok finde noget andet medmindre din kæreste er 80 år, har blåt hår og en lyserød puddel.

Det er da ikke en ring for en ung pige der stadig tror på fremtiden.

Find noget andet for pengene. - Big Smile

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

husk der tilkommer hammerslags gebyr osv Salær og hammerslagsgebyr For hvert købt varenummer tillægges købersalær på 20 % af hammerslagsprisen inkl. moms, ligesom der for hvert varenummer pålægges et hammerslagsgebyr på DKK/SEK 95, EUR 13.

Smag og behag er vidt forskellig og der er masser af unge der er vilde med antikke ringe - og trådstarter skriver, at kæresten har forelsket sig i DEN ring - det er der ikke nogen god grund til at trampe på.

God ting; Du kan altid returnere uden at skulle give begrundelse inden for 14 dage

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Ture:
Først, tak for dit hurtige svar, KennM :)

1000,- er desværre stadig meget for mig da jeg er på SU og ved at prøve at få en spændende virksomhed op at stå, så med et rådighedsbeløb pr. md. på under 1000,- til mad er det en god sjat, for at sige det mildt :)

Nå, mht vurderingen så vil jeg bare lige spørge, fordi jeg undrer mig.. og jeg har ikke forstand på smykker som sagt, men hvordan er det så at dú vurderer til den pris du gør? Du skriver vurderingen af selve "diamanten", men der er jo tolv af slagsen? Og du skriver at det kommer an på, hvordan den er slebet, men der står jo at de er slebet i old-cut!? Og du skriver at det også afhænger af klarheden, men der skriver de jo netop også at den er klarhed SI1. Hvad vurderer du ud fra?

Hav mig undskyldt, hvis det virker som dumme spørgsmål.. jeg prøver bare virkelig at forstå, hvordan man vurderer sådan noget her :)

Hej Ture,

Det beklager jeg, fik simpelthen ikke læst hele salgsteksten, da jeg gerne ville give dig et hurtigt svar :) Omkring værdien af diamanten, så koster 1 ct ca. $1400 og da der er 0,20 ct, så vil værdien være 0,20 x $1400. Jeg kender ikke værdien af "old-cut" værdien, men jeg mener ikke at den er særlig eftertragtet. 

Jeg synes dog, at værdien af ringen er forskellig fra person til person - det kommer helt an på smag. Nogen mener at et bestemt maleri kan være millioner værd og gerne vil betale det, mens andre slet ikke kan se nogen form for værdi.

Så du skal selv vurdere om den ca. 1000 kr. er værd. Nu ved du i hvert fald, at værdien af diamanterne koster mere end det du vil betale.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Tilmeldt 3. Jun 20
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John
Kan jeg trække købersalær(22,5%) og hammerslagsgebyr(95 kr) fra i mit firma? hvis man køber en vare ved Lauritz.com?
Hilsen Andersfynbo
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Andersfynbo:
Hej John
Kan jeg trække købersalær(22,5%) og hammerslagsgebyr(95 kr) fra i mit firma? hvis man køber en vare ved Lauritz.com?
Hilsen Andersfynbo

ja hvis du køber som firma kan du trække købets udgifter fra - forudsat det er erhvervsmæssigt formål

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)