Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af køb af Wordpress template købt på themeforest med privat visa

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Hillerød
Tilmeldt 29. Sep 14
Indlæg ialt: 7
Fra  Steffanrasmussen.dk - Fotograf og videomand i Hillerød Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Som overskriften fortæller, så skal jeg købe et WP tema på themeforest.net, men jeg har kun et dankort i min virksomhed.

Jeg har før lavet mellemregning for udlæg jeg har haft i virksomheden, men hvad gør jeg når jeg får en international faktura? Der kommer vil også en eller anden form for moms eller hvad? Synes det plejer at hedde VAT men udgør vidst sjældent 25%. Mere så Dinero (læs: jeg) ikke lavet nogle fejl.

Håber en venlig sjæl kan hjælpe!

Vh

Steffan Rasmussen

www.steffanrasmussen.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan sagtens betale det personligt og så via mellemregning/indskud ejer - som du er inde på

Et tema er et ydelseskøb, men jeg ved jo ikke om themerforest.net er EU eller uden for. Hvis du er momsregistreret, så kommer der ikke moms du skal betale - så bogfører du på kontor YDELSESKØB EU - ELLER YDELSESKØB UDEN FOR EU 

Er du IKKE momsregistreret, så skal du momsregistreres for at kunne købe en ydelse fra uden for EU - og - hvis du ellers ikke driver momspligtig virksomhed, men f.eks. lønsum virksomhed - så er det mere kompliceret for der må du ikke trække importmomsen fra under købs moms

Som momsregistreret klarer Dinero det bare du bruger en af de to konti - og så lægges der i baggrunden 25% importmoms på under gruppen salgsmoms og samme beløb under købsmoms  - dermed ingen udgift og det har ingen betydning at du betaler det via et privat kort via mellemregning/indskud

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Steffan Rasmussen:

Som overskriften fortæller, så skal jeg købe et WP tema på themeforest.net, men jeg har kun et dankort i min virksomhed.

Jeg har før lavet mellemregning for udlæg jeg har haft i virksomheden, men hvad gør jeg når jeg får en international faktura? Der kommer vil også en eller anden form for moms eller hvad? Synes det plejer at hedde VAT men udgør vidst sjældent 25%. Mere så Dinero (læs: jeg) ikke lavet nogle fejl.

Håber en venlig sjæl kan hjælpe!

Vh

Steffan Rasmussen

www.steffanrasmussen.dk

Hej Steffan.

Prøv at tjekke denne guide:

https://dinero.dk/support/udenlandsk-kob/

De bedste hilsner

Rasmus

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)