Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I/S eller IVS

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Sep 14
Indlæg ialt: 2
Fra  Konsebd Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg står i en situation, hvor jeg egentlig gerne ville være i stand til at spole tiden tilbage, men da det jo desværre ikke kan lade sig gøre, må man jo tage det sure med det søde.

Jeg har stiftet et IVS sammen med en partner. Det er for så vidt meget fint. Der er dog et lille aber dabei. Når man har et IVS, skal der tegne forsikringer og regnskaber offentliggøres. Forsikringerne har vi pt. ikke råd til, da vi endnu ikke har så mange penge at gøre godt med.

Jeg er derfor ved at overveje om man skulle konvertere til et I/S i stedet. Der er noget personlig hæftelse, men da vi ikke har lånt nogen penge, men kun haft nogen personlige udlån gør det umiddelbart ikke den store forskel her og nu.

Er der nogen, der kan anbefale noget frem for andet? IVS eller I/S?

MVH 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

ja der er lidt mere besvær og omk ved IVS - og bod hvis man fanges med manglende forsikring vist 5000 kr + det sparede per person første gang og 10.000 i gentagelse - og ja årsregnskab kræver en del arbejde og viden for nogen og kan koste + erhvervskonto i bank kan være en omk

Nu skal I jo så også lige tænke på, at nu HAR i det IVS og vil I lukke det så kan I også der ha brug for lidt hjælp til lukning og afslutning af regnskab - tal med en revisor om hvordan I billigst lukker - betalingserklæring - afmelde direktør eller andre bedre muligheder ud fra jeres tal HVIS I kommer frem til, at I vil lukke

I kan ikke som sådan "konververtere" til I/S men starte op på en frisk med I/S som så har sine egne fordele - og bagdelen ved hæftelsen (som i som også kan ha delvist i IVS hvis ex bank eller andre kræver hæftelse. Se FOR OG BAGDELE I/S - PERSONLIG VIRKSOMHED MOD SELSKAB HER 

Jeg synes en revisor vil være god at få til lige for lidt penge at rådgive jer helt konkret

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Sep 14
Indlæg ialt: 2
Fra  Konsebd Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Jeg har snakket med en revisor, som også synes at et I/S vil give mest mening til trods for at vi har et oprettet IVS.

Der er har ikke været overførsler til selskabet endnu, så der forhåbentlig er færre besværligheder. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)