Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring, frivillige, fest

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Aug 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Først det grundlæggende, jeg har et i/s der står en række forskellige events. Til det har vi, til den første fest vi holdt haft mange frivillige. Vi har som tak været en tur i Tyskland og købt en masse godter ind og holdt en lille fest for dem.

Hvordan bogføre jeg de forskellige ting? Jeg har også købt nogen ting til privat brug, så skal jeg splitte udgifterne til færgen osv? Og hvad med alt det alkohol og slik hvilken konto kan jeg sætte det under?

Bruger Dinero som regnskabsprogram og er forholdsvist nybegynder så bær over med mig ;-) haha

Mvh Leu

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke en god måde at gøre tingene på efter min mening, og du risikerer afgjort problemer ved en skattekontrol. Frivillige må enten være frivillige ulønnede, eller de må være lønnende. Du kan ikke lønne folk ved at holde en fest for dem og gi dem godter og alkohol.

Personligt vil jeg derfor ikke turde råde dig til at tage det ind i firma regnskabet - og jeg ville bestemt heller ikke tage færge og transport ind - slet ikke når du også har handlet privat.

At trække noget fra, for at tage til Tyskland for at købe ting som "løn" til personale - som ikke blev behandlet som løn, og private ting - ville jeg helt afholde mig fra

Valgte du alligevel at f.eks. kalde festen for en reception - så vil det jo ikke kunne være for personale, da du ikke har personale ud fra din beskrivelse, og så var det snarere forretningsforbindelser.

Der er momsfradraget 0% og skatteværdi af udgiften kvart (25% af udgiften) - Igen ville rejse omk i mine øjne ikke være berettiget til fradrag

Tager du det i Dinero vil du derfor givet skulle ind og lave regulering skattemæssigt til regnskabet - hvilket jeg tror du vil skulle ha hjælp til, og du vil ikke ha nogen fordel ved det.

Alt som er privat skal du - også fremover naturligvis ha på regning for sig - her får du besvær med at overbevise skat om, at alkohol og godter købt på tur til tyskland kan trækkes normalt fra som løn-erstatning til frivillige - Det er jo typisk ting du også selv ville ha stor glæde af.

Du bør i mine øjne tage en revisor til hjælp hvis du vil drive et selskab på præmisser der bare minder om det du beskriver her, og ikke tage noget ind i regnskabet før du har gjort det - det kunne meget vel være noget I måtte tage privat.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Personligt vil jeg derfor ikke turde råde dig til at tage det ind i firma regnskabet - og jeg ville bestemt heller ikke tage færge og transport ind - slet ikke når du også har handlet privat

Færge- og transport vil jeg nu ikke være bekymret for at fratrække fuldt. 

Problemet er mere om der er afregnet punktafgifter af de varer, som er indkøbt til virksomheden? 

Ellers enig i at det bør behandles som repræsentation i forhold til de frivillige....

Tilmeldt 5. Aug 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Turen derned, mht benzin, færge osv.. har jeg alligevel forkastet kvitteringerne. 

og festen var ikke ment som en løn, for arbejdet men som en måde at sige tak på, det skal jo ikke forstås på den måde at vi har købt ind så de kan fylde lommerne men blot så de kunne få noget at drikke og spise.

Jeg skriver da jeg var i tvivl om det overhovedet kunne lade sig gøre, og det er også vores egne penge der er blevet brugt så det ikke fordi det gør noget. 

Mht drive selskab på disse præmisser, er der ikke tilføjet noget andet til regnskabet en alm. udgifter, og spørg til råds før jeg tilføjer hvis jeg skulle være i tvivl. Dog skal der en revisor til at se på det inden jeg indberetter moms 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det kan da godt være færge vil blive godkendt-  jeg ville være usikker i lyset af lønerstatning og privat køb, men risikoen er vel ikke stor - og når Henrik bakker op om det - så ville jeg gøre det.

Det skal så i Dinero som transport - Der er en konto for færge men den er med dansk købsmoms og jeg ved ikke om der er dansk moms på færgebillet til Tyskland? Hvis der ikke er det, så må du lave en ny konto til færge uden moms (hvis der ikke fremgår moms - eller det er et tysk selskab der fakturer er der ikke dansk momsfradrag)

Hvis du så tager det andet som repræsentation - så skal det på konto 4180 repræsentation gaver delvist fradrag - uden moms

Det forudsætter at der ikke er problem med manglende betaling af punktafgifter, for erhvervsmæssig import at sprut og goodies uden at betale punktafgift er ikke lovligt - En skattekontrol kunne stadigt gi halv alvorligt problem her i mine øjne

Du må høre support@dinero.dk om konto 4180 automatisk laver skatteregulering til kvart fradragsværdi - eller om du ved årsafslutning skal lægge 75% af beløbet på den konto til jeres resultat til skat i SKATTEREGULERING 

Det ændrer ikke ved at jeg synes det er en lidt skidt fremgangsmåde med skatte risiko, i I/S at afholde fester for vennerne som tak for hjælp til events- med fradrag for godter og sprut rent faktisk - hvis det er et koncept som jeres I/S generelt skal bygge alle indtægter og udgifter på - helt specielt hvis I ryger i underskud.

Det ændrer heller ikke ved, at det du betegnede som til privat brug skal ud af regningerne først i alle fald.

vh John 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Aug 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John og Henrik

Tusinde tak for svarende, meget brugbart!

Jeg tror jeg lader det liggende, som en privat udgift og undlader at tilføje det til regnskabet. 
Jeg vil helst ikke, allerede komme i problemer med SKAT, og det drejer sig heller ikke om det store et par tusinde i alt. 

Mvh Leu

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)