Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedsform og Moms spørgsmål

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen!

Jeg har planer om at åbne en webshop, så har selvfølgelig prøvet at sætte mig ind i hvordan man gør, og noget der forvirrer mig en smule er virksomhedsformer og moms.

Spørgsmålet omkring virksomhedsforme, går på hvad fordelene er ved at lave en PMV virksomhed, frem for at vente med at oprette en virksomhed til man forventer en årlig omsætning på 50.000 kr. Umiddelbart kan jeg se en fordel i at man får et CVR nummer, men betyder det noget udover at jeg måske er lidt mere troværdig? Og er der andre fordele?

Mit andet spørgsmål omkring moms, er at hvis man momsregistrere sig efter foreksempel at have omsat 8000 kr efter to måneder, skal man så betale moms af alle 50.000 inklusiv de 8000? Eller skal man kun betale moms af det du tjener udover de 50.000? Og hvornår beskattes man af sin fortjeneste?

På forhånd tak for hjælpen! :)

Hilsen Simon

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Seirup:
Spørgsmålet omkring virksomhedsforme, går på hvad fordelene er ved at lave en PMV virksomhed, frem for at vente med at oprette en virksomhed til man forventer en årlig omsætning på 50.000 kr. Umiddelbart kan jeg se en fordel i at man får et CVR nummer, men betyder det noget udover at jeg måske er lidt mere troværdig? Og er der andre fordele?
nej ikke ud over måske rutine (men nogen vil sige besvær) med digital kommunikation med nemID for virksomheder http://johnhannover.blogspot.dk/2014/09/pmv-personlig-ejet-mindre-virksomhed.html 

Simon Seirup:
Mit andet spørgsmål omkring moms, er at hvis man momsregistrere sig efter foreksempel at have omsat 8000 kr efter to måneder, skal man så betale moms af alle 50.000 inklusiv de 8000? Eller skal man kun betale moms af det du tjener udover de 50.000? Og hvornår beskattes man af sin fortjeneste?
Du skal momsregistrere dig på forventning - d.v.s. når du forventer at komme over 50.000 salg på 12 mdr . ellers kan du få moms + bod af det du solgte inden registrering Hvis du registrerer dig inden du kunne regne med at ramme 50 t på 12 mdr. får du ikke moms af din omsætning inde registrering se :http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html 

Man beskattes af sin fortjeneste fra krone 1 og skal forskudsopgøre den og selvangive den uanset man har registreret firma eller ikke og det har intet med moms at gøre

vh John Hannover

 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)