Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på udlandsfakturering og fradrag.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Aug 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har et par forskellige spørgsmål, som jeg håber nogle vil hjælpe mig med.

1. Jeg har netop faktureret til England, og fik her at vide af en ven at jeg ikke skulle skrive moms på fakturaren som jeg plejer at gøre i Danmark. Vil dette sige at jeg ikke skal beregne disse fakturaer når jeg laver momsopgørelse snart? 

2. Jeg startede min virksomhed i sommer, og har nogle køb som ligger tilbage i vinters som har været nødvendige køb til min virksomhed. Ved nogle om man kan indlægge disse køb når der laves kvartals moms, og om hvordan man regner disse fradrag med på sin selvangivelse? 

3. Jeg bruger et rum i min hjem som kontor pt. Det er aflukket med døre fra resten af boligen. Hvordan fradrages moms og skat på dette rum? Skal jeg lave en faktura til mig selv? Hvordan regner man ud hvor stort et beløb man må fradrage? 

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh Daniel. 

Fra Dubai
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 202
Fra  kongsholm Invest ltd. Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Daniel, 

vedrørende moms såfremt du kan finde din kunde her http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/?locale=da så skal du ikke pålægge moms med mindre du sælger ydelser som kun kunne være leveret i England. og det gør det fleste ikke, som udgangspunkt er der ikke moms mellem EU lande, men via dette link kan du sikre dig du gør det rigtige første gang.

Mvh. Kristian Kongstad Holm

www.about.me/holm

Fra Dubai
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 202
Fra  kongsholm Invest ltd. Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

ad2. alle bilag kan fratrækkes så længe de ikke er ældre en sidste regnskabs periode, for så skal revisoren lavet regnskabet om. måske det ville være en ide at få tilknyttet en freelance bogholder, der findes super mange gode til små penge, og de tjener normalt deres løn hjem dobbelt da de kender alle regler om nemt kan give dig bedre likviditet mv.

ad3. her må du har hjælp af en anden kan ikke huske reglerne, men mener de er ret skrappe.

Mvh. Kristian Kongstad Holm

www.about.me/holm

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)