Hej. Jeg har et par forskellige spørgsmål, som jeg håber nogle vil hjælpe mig med. 1. Jeg har netop faktureret til England, og fik her at vide af en ven at jeg ikke skulle skrive moms på fakturaren som jeg plejer at gøre i Danmark. Vil dette sige at jeg ikke skal beregne disse fakturaer når jeg laver momsopgørelse snart? 2. Jeg startede min virksomhed i sommer, og har nogle køb som ligger tilbage i vinters som har været nødvendige køb til min virksomhed. Ved nogle om man kan indlægge disse køb når der laves kvartals moms, og om hvordan man regner disse fradrag med på sin selvangivelse? 3. Jeg bruger et rum i min hjem som kontor pt. Det er aflukket med døre fra resten af boligen. Hvordan fradrages moms og skat på dette rum? Skal jeg lave en faktura til mig selv? Hvordan regner man ud hvor stort et beløb man må fradrage? På forhånd tak for hjælpen. Mvh Daniel. |
Kære Daniel,
vedrørende moms såfremt du kan finde din kunde her http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/?locale=da så skal du ikke pålægge moms med mindre du sælger ydelser som kun kunne være leveret i England. og det gør det fleste ikke, som udgangspunkt er der ikke moms mellem EU lande, men via dette link kan du sikre dig du gør det rigtige første gang.