Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg bare starte uden CVR nr, erhvervs bankkonto og andre indberetninger til offentlige myndigheder ??

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Oct 14
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne igang med at starte en lille virksomhed for mig selv. For lige at se hvordan det går vil jeg gerne starte uden at registrere den med cvr nr, erhversbankkonto, momsregistrering og hvor man nu ellers registrerer en virksomhed henne.

Mit spørgsmål er om jeg bare kan starte på den måde uden at registrere virksomheden nogen steder ?
Eller er der nogle steder hvor jeg er nødt til at registrere virksomheden ?

 

 

Fra Fredericia
Tilmeldt 22. Jun 13
Indlæg ialt: 58
Fra  Voulture IVS Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Startupperen.

Som et kort svar på dit indlæg.. Ja det kan du godt. Dog skal du registrere for moms hvis du forventer at omsætte for MERE end 50.000,- kr. på 12 løbende måneder. Overskrider du grænsen, blir du momspligtig også af de første 50.000,- kr. og det kan komme til at koste dig dyrt. Så overvej det nøje..

Mvh.

Kasper

Tilmeldt 19. Oct 14
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper,

Mange tak for dit svar :-)

Det lyder godt for gider nemlig ikke bruge tid på diverse registreringer hvis der ikke er interesse for mit produkt.

Dvs jeg skal først betale moms når jeg rammer de 50.000,- kr ? og skal ikke betale moms af de første 50.000 kr jeg tjener ?

Er det rigtigt forstået ?

Fra Fredericia
Tilmeldt 22. Jun 13
Indlæg ialt: 58
Fra  Voulture IVS Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Startupperen.

Velbekomme. Jo du skal betale moms hvis du mener at du forventer et salg på over 50.000,- kr. Hvis du derimod har et salg på 49.999,- kr. er du ikke momspligtig.

Hvis du derimod overskrider de 50.000,- kr. uden at være CVR-registreret, er du momspligtig at salget udover af hele dit salg. Eksempel vil være, at du har et salg på 52.000,- kr. derfor er du momspligtig af 52.000,- kr.

Håber det er til at forstå.

Mvh.
Kasper 

Tilmeldt 19. Oct 14
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

mange tak for dit svar :-)

Okay for lige at få det heeeelt klart :-) 

Hvis jeg overskrider 50.000 kr i indtjening på et år, men har oplyst det inden jeg overskrider de 50.000 kr, skal jeg så kun betale moms af det beløb der er over de 50.000 kr.?  Hvis det feks er 52.000 kr, så er det altså kun de 2000 kr jeg skal betale moms af ?

Mht til at angive det til skat, skal jeg så angive det som en del af min personlige indtægt, som B indtægt ?

Fra Fredericia
Tilmeldt 22. Jun 13
Indlæg ialt: 58
Fra  Voulture IVS Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Startupperen.

Jeg mener når du laver regnskab, er det på årsbasis. Dog er jeg lidt i tvivl, så er ikke sikker på at uanset om du retter det eller ej, skal du betale det fulde salgs beløb (dog uden og være sikker!)

Hvis det er en hobby virksomhed til at starte med, så ville jeg angive det som min B-indkomst.

Mvh.
Kasper 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

startupperen:

Hvis jeg overskrider 50.000 kr i indtjening på et år, men har oplyst det inden jeg overskrider de 50.000 kr, skal jeg så kun betale moms af det beløb der er over de 50.000 kr.?  Hvis det feks er 52.000 kr, så er det altså kun de 2000 kr jeg skal betale moms af ?

Mht til at angive det til skat, skal jeg så angive det som en del af min personlige indtægt, som B indtægt ?

Nej - så snart du kan se at du kan forvente at sælge for / omsætte IKKE TJENE for mere end 50.000 kr på en hver 112 mdr periode så skal du registrere dig for moms

Hvis du f.eks rammer 49.000 efter 10 måneder - så må i princip kun sælge for 1000 kr mere de næste 2. Kommer du over 50.000 inden for 12 mdr (ikke kalenderår men 12 mdr) så vil du kunne sættes i moms - af det du har solgt for inden du registrerede + en bod på samme beløb. Læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html 

Du kan godt drive virksomhed uden at registrere dig - hvis du bare er sikker på hele tiden, at du ikke kommer over de 50.000 i salg på 12 mdr - læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/kan-jeg-drive-forretning-uden-at-vre.html men mange leverandører og kunder vil jo ikke nødvendigvis finde det så seriøst som hvis man har CVR nummer. Det kan du godt få uden moms som det nye PMV http://johnhannover.blogspot.dk/2014/09/pmv-personlig-ejet-mindre-virksomhed.html 

Du må ikke importerer fra uden for EU uden at være CVR registreret, da det kræver importregistrering

Skattemæssigt skal du bede om udvidet selvangivelse  og udvidet forskud og bruge rubrik 111/211 til at angive dit overskud uanset du driver med CVR registrering eller ikke

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Fredericia
Tilmeldt 22. Jun 13
Indlæg ialt: 58
Fra  Voulture IVS Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

startupperen:

Hvis jeg overskrider 50.000 kr i indtjening på et år, men har oplyst det inden jeg overskrider de 50.000 kr, skal jeg så kun betale moms af det beløb der er over de 50.000 kr.?  Hvis det feks er 52.000 kr, så er det altså kun de 2000 kr jeg skal betale moms af ?

Mht til at angive det til skat, skal jeg så angive det som en del af min personlige indtægt, som B indtægt ?

Nej - så snart du kan se at du kan forvente at sælge for / omsætte IKKE TJENE for mere end 50.000 kr på en hver 112 mdr periode så skal du registrere dig for moms

Hvis du f.eks rammer 49.000 efter 10 måneder - så må i princip kun sælge for 1000 kr mere de næste 2. Kommer du over 50.000 inden for 12 mdr (ikke kalenderår men 12 mdr) så vil du kunne sættes i moms - af det du har solgt for inden du registrerede + en bod på samme beløb. Læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html 

Du kan godt drive virksomhed uden at registrere dig - hvis du bare er sikker på hele tiden, at du ikke kommer over de 50.000 i salg på 12 mdr - læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/kan-jeg-drive-forretning-uden-at-vre.html men mange leverandører og kunder vil jo ikke nødvendigvis finde det så seriøst som hvis man har CVR nummer. Det kan du godt få uden moms som det nye PMV http://johnhannover.blogspot.dk/2014/09/pmv-personlig-ejet-mindre-virksomhed.html 

Du må ikke importerer fra uden for EU uden at være CVR registreret, da det kræver importregistrering

Skattemæssigt skal du bede om udvidet selvangivelse  og udvidet forskud og bruge rubrik 111/211 til at angive dit overskud uanset du driver med CVR registrering eller ikke

vh John H

Hej.

Hurtig indskydelse, ventede jeg faktisk kun på du svarede John, fordi jeg ved du har styr på det ;-)
Undskylder på forhånd off-topic.

Mvh.
Kasper 

Fra Ikast - Silkeborg
Tilmeldt 28. Dec 07
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er ikke den første der spørger om noget i denne stil.

jeg kunne godt tænke mig at spørge ind til hvad det er i vil opnå ved at undlade regisreringer?

uanset hvad du gør skal du lave regnskab og betale skat af din fortjeneste.

hvis du ikke har en separat bankkonto bliver det svært at holde din virksomhed adskilt fra privatøkonomien. Altså mere arbejde.

kunder og leverandører vil anse dig for mere professionel når du har cvr.

det eneste du kan slippe for er moms angivelsen. Det tager ca en halv time hver tredie måned når du alligevel ikke har den store omsætning.

hvis du ikke er momsregistreret kan du heller ikke trække momsen fra dine udgifter..

Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)