Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brænder for at starte en smørrebrødsbutik op

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 18. Oct 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa er ny herinde, og må sige der ligger mange spændende oplæg...

Jeg går og har lidt i tankerne at starte en smørrebrød op, og det ligget til grund for min passion for at kræse om smørrebrødet og ellers mad generalt og at jeg har arbejdet som håndværkere i mange år og har kommet i samtlige smørrebrødsbutikker på hele Sjælland.

Jeg tænker om det bedste sted at handle ind til sit smørrebrød er i Metro eller Ingo eller om der er nogle herinde som kan give nogle gode fif om hvor man handler inde henne, og hvad med sodavand og mælk, ringer man bare Arla og cola???? Alle råd gode råd modtages med kyshånd...

Mvh Thomsen
Tilmeldt 19. May 14
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomsen,

Metro skal du ikke regne med så længe idet de lukker samtlige varehuse. Ingo har dog opkøbt deres varehuse i Glostrup og hvis ikke jeg tager fejl også i Århus.
Hvis du vil sælge coca-cola produkter er det normalt Carlsberg du skal tage kontakt til, men de kræver at du har noget omsætning som de nok vil se på før de acceptere en samhandelsaftale med dig.. Pepsi giver gode tilskud og er væsentlig billigere end Carlsberg (coca-cola) men ellers er her forskellige leverandører du kunne kigge på:
Dagrofa, MegaHouse, Fullhouse, Hørkram og Ingo.
Vh
Gunay

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Mar 11
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 07:35
Hvor mange stjerner giver du? :

De fleste vil bruge fødevare grossister som leverandører. De leverer normalt til hotel/restauration/cater branchen. Alt efter hvor du bor er der nok en række alternativer.

Hvis du er oppe i lidt omsætning så bliver Coca Cola tappet og distribueret af Carlsberg/Tuborg. De sælger gennem egne sælgere som leverer på din forretnings adresse.

Godt smørrebrød kan man aldrig få for meget af :)

Tilmeldt 18. Oct 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej tusinde tak for rigtig god og brugbar feedback, ja så kan jeg godt høre at man åbenbart skal have stor omsætning for at sælge Carlsbergs produkter....men jeg vil da prøve kigge lidt på det forskellige andre firmaer så... Endnu engang tak for for svar....

Hilsen Thomsen

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 236
Fra  Kontorartikler.nu Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomsen

kender en smørrebrøds butik der er startet op for et år siden i Kolding. Tror faktisk bare de laver alle deres indkøb hos de lokale supermarkeder. Igen fordi de store grossister ikke vil levere så længe de ikke har haft nogen større omsætning. Så de køber deres cola'er og cocio hos spar eller hvor det nu lige er billigst.

Salg af kontorartikler, samt stort udvalg af emballage. Find det hele på kontorartikler.nu

Tilmeldt 19. May 14
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal nok ikke regne med Carlsberg i opstartsfasen, da de som nævnt gerne vil se noget omsætning inden de laver en aftale med dig. Der bliver nævnt at købe ind i de lokale butikker, men du kan få det billigere, hvis du er god til at forhandle. Tag kontakt til de leverandører som jeg har nævnt og vælg den, der passer dig bedst.
Får du brug for en revisor er du også velkommen til at kontakte mig :)
Held og lykke med idéen.
Vh
Gunay

Tilmeldt 18. Oct 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alt den gode hjælp, nu er der sendt plantegning over hvordan jeg gerne vil have køkken/butik til kommunen, så nu krydser vi finger....;) sig mig er der nogle der ved hvad slags kurser man skal have, og med det mener jeg, er det bare et hygiejne kursus??? Så man kunne tage det online, super smart....

Venlig hilsen.

Fra 4700 Næstved
Tilmeldt 7. Aug 14
Indlæg ialt: 60
Fra  Hygiejnemanden.dk Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Når du er klar og skal til at bruge Aqua D'or, film, stanniol, smørrebrødspakker, køkkenting, engangshandsker, rengøringsartikler, håndtørringspapir m.v. så siger du bare til :-)

mvh.

Peter

http://www.hygiejnemanden.dk

Tilmeldt 18. Oct 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder godt Peter, jeg vil da lige tjekke hjemmesiden ud....;)

Fra 8620 Kjellerup
Tilmeldt 30. Dec 11
Indlæg ialt: 249
Fra  Skægkær Grillen Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

lige til info ang. folk der skriver at Carlsberg kræver en vis omsætning i butikken for at levere, dette er IKKE sandt, de har ingen krav til hvor meget du kan omsætte for, idet de jo ikke har penge ude at hænge.

De har dog krav om, at du skal købe min. 10 kasser før de vil levere uden gebyr, og at du betaler ved levering med dankort de første 3-5 gange, derefter kan man få lavet en kreditaftale med dem, når de har set at du er kreditværdig.

Dog er det ofte meget dyrt at købe hos dem (ca 150kr for en kasse coca cola 0,25cl eller tuborg/carlsberg 0,33cl øl, hvor samme kasse koster 100-120kr i normalpris i supermarkederne) dog kan 0,5l sodavand godt betale sig, da de er billigere hos Carlsberg end hos f.eks Dagrofa og Hørkram's listepriser, og Hørkram kan ikke give specielt meget rabat på Carlsberg's produkter. Og Carlsberg kører ofte kampagner på 0,5L hvor man f.eks får 3 kasser u/b ved køb af min. 12 kasser, altså får man 25% ekstra (dog skal man jo self. betale pant for de 3 gratis kasser)
Carlsberg tager desuden tomme kasser retur, også 0,25l selvom du ikke har købt dem hos dem, dog skal alle plastflasker og anden engangemballage retur til dansk retursystem, hvor det også er gratis at få en afhentningsaftale hos.

Kildevand kan købes i Dagrofa for lige under 2kr +pant pr 0,5l

Rengøringsartikler, smørrebrøds papir og pap æsker er også billigere i Dagrofa end Hørkram (på listepriser, bruger du meget af det, kan man få rabatter hos Hørkram)

Ang. krav, er det eneste kursus du lovmæssigt behøver, et hygiejnebevis,

men husk at få registreret din virksomhed korrekt inden du åbner, kan koste 1500kr i kontrolgebyr fra fødevarestyrelsen hvis man ikke har registreret sig korrekt når de kommer på kontrol.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)