Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er P8 et varemærke eller må man bruge det?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 30. Oct 11
Indlæg ialt: 98
Fra  Webcph.dk Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overvejer at starte et projekt, hvor virksomheden og hjemmesiden skal hedde P8. Mit spørgsmål er så, om dette er lovligt ift. Danmarks Radio P8. Mit projekt har intet med radio at gøre og man vil samtidig heller ikke kunne forveksle det vi kommer til at lave med DR P8 Jazz. 

Men er det lovligt rent juridisk at jeg bygger et brand omkring P8 eller kan DR komme efter mig?

Tilmeldt 8. Aug 14
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal kontakte patent og varemærkestyrelsen og få dem til at lave en forundersøgelse. Ja det koster 4300kr+moms men det er den eneste måde du får en grundig undersøgelse.
Igen så går det an på hvor vigtigt det er for dig, samt hvor stort et projekt du er i gang med.

Tilmeldt 16. Oct 14
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig med at kontakte patent og varemærkestyrelsen. Men så længe det ikke er indenfor samme branche er der ikke noget juridisk forkert i det.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har skrevet et indlæg om registrering af varemærker, og der er flere ting, som du selv kan tjekke, som du kan se. Det er endda ret let :)

Via dette link, kan du søge på varemærkerne i DK. Via dette link, kan du søge på varemærker i EU.

Skriver du P8 vil du se, at DR har beskyttet navnet i klasse 35, 38, 41 og 42. Der er også andre firmaer, som har beskyttet P8 i EU. F.eks er navnet beskyttet i klasserne 17, 20 og 24 samt 12.

Du kan se klasserne her

Dvs du må benytte navnet i de klasser, hvor DR pt ik har beskyttet navnet, eller nogle af de andre, hvis du vil undgå problemer. Men sørg lige for, at læse klasserne igennem, da de kan dække ret bredt!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)