Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan udregner jeg en pris på en importeret vare?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Nov 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg går og fingererer med tanker omkring at starte min egen virksomhed, hvor jeg vil sælge tøj over nettet.

Først, hvis jeg importerer fra Kina, eller andre lande udenfor EU, må jeg da vente med at moms registrere mig indtil jeg har omsat for 50.000?
Må jeg, hvis jeg importerer indenfor EU?

Hvis jeg køber en vare af min import-virksomhed fra Kina til 100,- hvad får jeg så af omkosterninger? (fragt, moms, SKAT, andet?)

Hvis jeg køber samme vare til 100,- indenfor EU, hvad bliver totalpris da?

 Jeg vil sætte meget pris en udregning der viser hvad de forskellige beløb går til. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Bonnie10:
Først, hvis jeg importerer fra Kina, eller andre lande udenfor EU, må jeg da vente med at moms registrere mig indtil jeg har omsat for 50.000?
Må jeg, hvis jeg importerer indenfor EU?
du skal importregistreres fra krone 1 og momsregistreres så snart du kan forvente at omsætte for 50000 kr på en 12 mdr periode. Momskrav: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html  

Importregistreringskrav http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/importrregistrering-kort-forklaret.html 

Prisen på varen er varens pris + fragt fra Europa - og det er ikke til at sige hvad fragt er uden at kende vægt/mængde/afstand og uden for EU tilkommer told - formentlig mellem 5 og 12 %

Der er MANGE der importerer tøj og sælger over nettet - så du er ikke alene vil jeg lige sige

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Mar 11
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Bonnie10:
Først, hvis jeg importerer fra Kina, eller andre lande udenfor EU

Der er visse lavtudviklede lande som er helt fritaget for importtold på tekstiler, eks. Sydkorea og Pakistan (så vidt jeg ved). Du skal dog være opmærksom på at visse lande også kan have eksporttold, altså en told for at føre varen ud af landet.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Sydkorea et lavsudviklet land ..... du skal da vist have din viden opdateret!

Visse vare fremstillet i Sydkorea er fritaget for told i EU pga. en frihandelsaftale mellem EU og SydKorea.  

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Mar 11
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 01:34
Hvor mange stjerner giver du? :

@Ravn

Drop dog den negative måde at kommunikere på. Opdater eventuelt din egen viden!

Det var eksempler på lande der er fritaget, uden at komme med en kæmpe udredning for tiltaget for hvorfor og hvordan!!

"Siden 1. januar 2011 er toldbehandlingen af tekstiler fra blandt andet disse lande (red. Bangladesh, Laos og Cambodja) nemlig blevet lempet, sådan at det nu i vidt omfang er muligt at importere tekstiler herfra uden told."

"Toldpræference gives blandt andet til en række u-lande (GSP-lande) for at give disse bedre adgang til i-landenes mere udviklede markeder."

Så må du selv studere dig til resten...

Kilde: http://www.bechbruun.com/~/media/Files/Videncenter/Nyhedsbreve/Corporate/2011/2011%20-%20Told%20p%C3%A5%20tekstiler%20-%20marts_274749_1.PDF

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Nesheim:
dog den negative måde at kommunikere på. Opdater eventuelt din egen viden!

Nåhhh lille ven kan du ikke tåle lidt kredit af dit det vrøvl du skrev om korea! 

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer.

Lad os lige holde en konstruktiv tone i debatten, tak. :-)

På forhånd tak.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)