Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forhandling - Sådan gør du?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Aug 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg står snart i den situation hvor jeg skal ud og forsøge at afsætte min sportsartikler til sportskæder. Det mit spørgsmål går på er, hvordan griber jeg det an?

Det jeg ønsker at opnå er:
Jeg vil gerne opnå en kontrakt med en eller flere store kæder der kan aftage væsentlige mængder af mine produkter, over længere tid.

Hvordan?: Er det almindeligt at man laver en kontrakt hvor der er et minimumskøb, dette ville jo være at foretrække for mig.
Er der ellers nogle ting der er gode at vide, eller nogle råd der vil styrke min position osv. Forlanger sportskæder normalvis at man har et stort lager eller kan man evt. lave aftaler med at de bestiller i god tid, og leverer direkte til dem fra leverandøren af. Hvad med betaling, hvor langt tid skal der gå fra de modtager varen til de skal betale osv. osv.

 Så skriv skriv skriv hvis i kan hjælpe mig! ! !

 Mvh Jon

Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jon

Forhandlingen kan afhænge en del af hvilken type produkt man sælger:

Er der tale om tennisbolde til 50,- for en pakke eller fitnessmaskiner til 2.000,- pr.stk ?
Kunne eneforhandling komme på tale ? - for en periode ?
Er varen(varerne) sæsonafhængige ?
Er der tale om en vare, som har nyhedsværdi, fordi det er en ny type vare ?
Skal varen have en bestemt placering for at opnå bedst salg ? Skal den står på disken eller tæt på?

Hvad kan din egen kredit klare ? Hvad er dine egne betalingsbetingelser hos din leverandør/producent ? Hvad er leveringstiden fra producenten ?
Alt det skal du huske at regne ind i din kalkulation.
Man kan jo godt lægge ud med kort betalingsbetingelser til kæderne.
Husk at indregne fragten i din kalkulation, således at du ikke får en rigtig dårlig forretning fordi store dele af din fortjeneste forsvinder til fragten, medmindre du sælger ab lager.

Jeg ved ikke præcist hvordan sportsforretninger gør, men supermarkeder har en hel god forretning ud af at lave kataloger. Tilskud til annonce i katalog kan derfor komme på tale, for at sikre maksimal eksponering af varen.
Men det afhænger jo igen af typen af vare, om det overhovedet er interessant at komme med i et katalog.

Hvis ikke kæderne er interesseret i en kontrakt, med minimumskøb, så kunne du evt. lave en bonusaftale - på stk eller totalkøb.

Håber det giver lidt.

/Nordjyden

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)