Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Registrering i Dinero: Salg af online videoer

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 16. Oct 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er totalt nybegynder i Dinero og har derfor et spørgsmål som jeg håber I kan hjælpe med:

Jeg sælger videoer via Vimeos tjeneste "On demand". Tjenesten fungerer på den måde at vimeo får 10 % af hvad den video jeg sælger koster. Desuden er der et transaction-gebyr som jeg heller ikke får. Alle de salg jeg har i løbet af en måned samles i en overførsel, som jeg så får fra vimeo måneden efter.

Mine spørgsmål er derfor: 

 - Hvordan skal jeg indføre disse salg i Dinero - skal jeg lave et salg på 100 %, og så et "køb" på de 10%+gebyr som Vimeo skal have igen (i praksis udbetaler Vimeo jo kun det jeg skal have)?

- og skal jeg indføre hvert enkelt salg, eller kan jeg godt bare gøre det en enkelt gang om måneden?

På forhånd mange tak for svar!


Mvh

Frederik

Fra København
Tilmeldt 16. Oct 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

kan det virkelig passe at ingen har et input her? Eller har jeg været uklar i problemstillingen? :)

Mvh

Frederik

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

FrederikT:

Hej.

Jeg er totalt nybegynder i Dinero og har derfor et spørgsmål som jeg håber I kan hjælpe med:

Jeg sælger videoer via Vimeos tjeneste "On demand". Tjenesten fungerer på den måde at vimeo får 10 % af hvad den video jeg sælger koster. Desuden er der et transaction-gebyr som jeg heller ikke får. Alle de salg jeg har i løbet af en måned samles i en overførsel, som jeg så får fra vimeo måneden efter.

Mine spørgsmål er derfor: 

 - Hvordan skal jeg indføre disse salg i Dinero - skal jeg lave et salg på 100 %, og så et "køb" på de 10%+gebyr som Vimeo skal have igen (i praksis udbetaler Vimeo jo kun det jeg skal have)?

- og skal jeg indføre hvert enkelt salg, eller kan jeg godt bare gøre det en enkelt gang om måneden?

På forhånd mange tak for svar!


Mvh

Frederik

Hej Frederik.

Prøv at sende den afregning du modtager fra Vimeo til support@dinero,dk -> så skal jeg kigge på det.

Send gerne et link til denne tråd også :)

De bedste hilsner

Rasmus

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

god ide at sende den som Rasmus ber om, men helt kort:

Jeg ville nok bogføre samlet - uge eller månedligt det samlede salg - ikke ved faktura men ved at bruge kassekladde - og så ha et bilag der viste alle de enkelte salg som gav den total du kommer til

Dernæst i linje 2 - bogføre - betaling til Vimeo og gebyr som udgift så samlet indtægt svarede til det du modtager fra Vimeo. - modpost bank hvor pengene er gået ind.

Jeg tror også du skal fortælle Rasmus om du er momsregistreret og hvordan Vimeo behandler det (ser de dig som CVR eller CPR person) da der evt kan være moms på salget (bør fremgå hvis Vimeo fakturerer fra DK - og ellers kan det være omfattet af regler om ydelsessalg EU eller uden for EU momsmæssigt - jeg ved ikke hvor Vimeo holder til - og husker heller ikke i hovedet om der er moms særregel for radio tv spredning og om det salg du har, kunne høre under det.

Det kan tænkes Rasmus også lige tager en overvejelse om evt rubrik indberetning med

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 16. Oct 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. 

Mange tak for de to svar!

Jeg har umiddelbart ikke modtaget nogen særlig udførlig faktura fra Vimeo. Kun en mail hvor der står hvilket beløb jeg har modtaget for den enkelte måned. Jeg har dog lige skrevet til dem og hørt om jeg ikke kan få en der er mere udførlig. Jeg vender tilbage når jeg har modtaget svar fra dem.

Mvh

Frederik

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)