Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til at finde den rette investor!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Oct 14
Indlæg ialt: 3
Fra  A Better Home Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle!

Jeg skriver dette indlæg, fordi jeg søger hjælp til at finde den rette investor. Jeg har ingen erfaring med investorsøgning, men hvor ingen vover, ingen vinder.

Kort sagt, så har jeg en fantastisk idé, som jeg allerede er langt med. Med langt menes der, at teamet er på plads, vi har design til hjemmeside klargjort, programmeringsarbejdet er påbegyndt, planer og idéer er alle sorteret og skrevet ned, div. softwareprogrammer er fundet, kort sagt, så er vi klar.

Problemet pt. er, at vi har en række udgifter, ikke store udgifter, men de er alligevel i en kaliber, der gør, at vi bliver bremset, hvilket er ufattelig ærgerligt. Vi står alle og tripper for at kunne lancere og komme i gang. Den primære udgift pt. er programmeringsarbejdet. Der vil komme flere udgifter løbene og hvis disse kan undgå at blive et problem, så har projektet ikke mange forhindringer.

Idéen kort:

Idéen med A Better Home er at skabe en generel lyst blandt den almene boligejer til at indrette og gøre noget ved sit hjem. I dag er det svært at få ordentlig inspiration, når man sætter sig for at indrette enten lejligheden, huset eller blot et enkelt rum. Problemet er, at man skal have flere ting til at gå op i en højere enhed; prisen spiller en vigtig rolle og ligeså gør sammensætningen af de forskellige møbler. A Better Home vil gøre det muligt for alle at skabe drømmeboligen, samt gøre det sjovt og anderledes at indrette sit hjem.

Som sagt er planen lagt for det hele og vi vil til et møde med den rette investor gennemgå detaljerne, planerne, idéerne og hinandens mål. Jeg håber, at dette har vækket lidt interesse, og at der er nogle, som er friske på at tage en yderligere dialog omkring projektet og dets muligheder.

For kontakt: jp@abetterhome.dk

Med venlig hilsen

Josephine Faarvang Poulsen 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Oct 14
Indlæg ialt: 3
Fra  A Better Home Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for dit indlæg.

Vi har valgt ikke at give alt ud her på Amino, da folk, som kunne være interesseret i projektet, ikke skulle druknes i diverse oplysninger. Disse detaljer vil vi, som der også bliver skrevet i mit indlæg, snakket om til et møde med den rette investor.

Projektet er skam ikke i idé-fasen. Vi har allerede ting at vise frem. Det hele er kortlagt og planerne er lagt. Når vi kan få dækket udgifterne til programmering, vil der gå 5 uger før første udkast af den færdige hjemmeside er klar. Der er selvfølgelig alt for mange dokumenter klargjort til at kunne blive delt her, hvorfor vi har valgt at holde os til et kort indlæg, som forhåbentligt kan få vækket en form for interesse blandt potentielle investorer. 

Med venlig hilsen

Josephine

Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Josephine

Lyder som et spændende projekt - måske I kunne lave en dansk version af Cocontest

Alt godt,

Peter 

Tilmeldt 16. Oct 14
Indlæg ialt: 3
Fra  A Better Home Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter


Tak for dit indlæg og dit input!

Vi har faktisk ikke haft kig på Cocontest.com, men det er da meget muligt, at de har nogle ting, som vi kunne tage med - det er jo tilladt at få inspiration fra andre. :-) 

Rigtig god dag!

Med venlig hilsen

Josephine 

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Josephine, har du gjort dig nogen ide om hvordan du skal tjene så store penge på denne ide, at du er i stand til at aflønne en investor, dig selv og "dit team" (hvor mange er det?)

Hvis I er 4 der gerne vil have 500000 kr./år så skal I i runde tal tjene 3mio kr. per år.

Er det reklamefinansieret skal i have ca. 3mio klik på reklamer eller ca. 100mio besøg på sitet, så det er nok ikke det der er din ide. Så vi er nok henne i at du ønsker at få 10000 mennesker til at betale dig 300kr. for at se dit site - er det realistisk?

Jeg tror godt du kan se jeg ikke er vild med din ide...jeg tror denne ide kan smadre din privatøkonomi - livsvarigt.

Jeg tror nok der er folk der synes om din ide, og konceptet lyder fint, men vil der være nok der vil betale for at se det? Synes din ide egner sig bedre til en eller flere artikler i et blad som Idenyt eller Bo bedre.

Det er ikke sjovt at få skudt sin ide ned, men kom op på hesten igen, er sikker på du finder en ny ide med bedre økonomiske muligheder. 

Din ide ville faktisk give mening for et firma som IKEA hvis man kan tegne sin lejlighed 1:20 og fylde den med billeder af IKEA møbler i samme forhold. IKEA ville så levere konceptet som en service og tjene pengene på salg af møbler. Men så vil du nok få ansættelse i IKEA, og du ville jo helst have været selvstændig ikk?

Tilmeldt 16. May 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Josephine

Jo, i mine (investor) øjne er du/i i ide fasen..... I har Ikke et produkt som kan sælges i morgen, ingen omsætning, ingen leverandør

Hvis du skal have en investor med i dit projekt på nuværede stadie, skal du lede efter en som har lyst til at være sammen med jer om at videreudvikle projektet.

Det alt afgørende er at der er en god samklang mellem jer og investor.

Hvis jeg skulle invester i et sådan projekt, ville jeg kræve en forholds vis stor ejerandel.

Så kik i dit budget og se om 1/2 delen af dit overskud ( efter skat) i de næste 4-5 år = minimum 10% af den sum i forventer investor kommer med .

Derudover skal du forsøge at vende dig til tanken om at der er en anden som ejer en betydelig del af din idé.

Tilbage til mit udgangspunkt ; du skal lede efter en PARTNER, ikke en pengeinvestor

Hilsen

Eric  

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)