Hej, Er der nogen der har erfaring med at bruge Dinero til regnskaber hvor salget primært kommer fra en webshop? Jeg er I tvivl om, hvordan man mest fordelagtigt registrerer et salg fra webshop: 1) Opretter en faktura på alle ordrer med betalign netto kontant, og markerer fakturaen som "betalt" med det samme (alle ordrer betales på hjemmesiden). Fordelen her er, at jeg får en kvittering, som jeg kan vedlægge ordren. Jeg opkræver 30kr. for fragt ved alle ordrer. Hvilken konto skal jeg bogføre disse på, når jeg laver en faktura?
2) Oprette det som en udgift på konto 2300 - Fragt uden moms. Håber, at der er nogle som vil hjælpe en nybegynder lidt på vej.
|
Hej Louise.
Jeg bruger pt Dinero til min webshop. Jeg laver en faktura til hver ordre og registrerer betalingen på den dato jeg kan se at pengene er gået ind i banken. Og vedlægger fakturaen i pakken. Har overvejet at køre det som punkt 2, men synes at punkt 1 giver mest mening i forhold til at kunden kan få en faktura på sit køb.
I forhold til fragten kører du fragtindtægter på konto 1300 og når du får regningen fra din transportør/fragtfirma kører du det på konto 2300 som en udgift.
Mette