Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af salg fra webshop i Dinero

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Aug 14
Indlæg ialt: 22
Fra  By Krohn Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Er der nogen der har erfaring med at bruge Dinero til regnskaber hvor salget primært kommer fra en webshop?  Jeg er I tvivl om, hvordan man mest fordelagtigt registrerer et salg fra webshop: 

1) Opretter en faktura på alle ordrer med betalign netto kontant, og markerer fakturaen som "betalt" med det samme (alle ordrer betales på hjemmesiden). Fordelen her er, at jeg får en kvittering, som jeg kan vedlægge ordren. 

2) Opretter salget under 'øvrige bilag', som det er foreslået her: https://dinero.dk/support/fakturering-udenom-dinero/ Ulempen her er, at jeg ikke har nogen kvittering at vedlægge forsendelsen. 

Jeg opkræver 30kr. for fragt ved alle ordrer. Hvilken konto skal jeg bogføre disse på, når jeg laver en faktura? 


1) Oprette det som en indtægt på konto: 1300 - salg af fragt - privatpakker (momsfrie). 

2) Oprette det som en udgift på konto 2300 - Fragt uden moms


Umiddelbart synes jeg det giver bedst mening at skrive det på konto 1300 og så oprette udgifterne til porto under 'køb'. 

Håber, at der er nogle som vil hjælpe en nybegynder lidt på vej. 


 

 

Fra Fredericia
Tilmeldt 7. Oct 13
Indlæg ialt: 107
Fra  Fredericia Business Support Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Louise.

Jeg bruger pt Dinero til min webshop. Jeg laver en faktura til hver ordre og registrerer betalingen på den dato jeg kan se at pengene er gået ind i banken. Og vedlægger fakturaen i pakken. Har overvejet at køre det som punkt 2, men synes at punkt 1 giver mest mening i forhold til at kunden kan få en faktura på sit køb.

I forhold til fragten kører du fragtindtægter på konto 1300 og når du får regningen fra din transportør/fragtfirma kører du det på konto 2300 som en udgift.

Mette

Fredericia Business Support Bogføring | Hjemmesider | Webshop

Tilmeldt 26. Aug 14
Indlæg ialt: 22
Fra  By Krohn Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mette,

Tusind tak for svar. Det er også den løsning jeg hælder mest til, så rigtig dejligt at høre, at der er andre som har fået den model til at fungere.

Super med fragten. Så tror jeg, at jeg har styr på det.

Mange tak for hjælpen :-)

Fra Herning
Tilmeldt 9. Jun 13
Indlæg ialt: 198
Fra  NORLY Denmark Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Louise

Vi bruger selv løsning 2 på eyki.dk, og jeg synes det fungerer meget fint.
Laver din webshop ikke selv en faktura, for så er det jo ideelt at sende den med pakken?

Tilmeldt 26. Aug 14
Indlæg ialt: 22
Fra  By Krohn Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mathias,

Nej min webshop laver nemlig ikke selv en faktura, så derfor tænkte jeg, at det var optimalt at kunne lave en i Dinero, som jeg kan sende med.

Dejligt at høre, at metode 2 fungerer for dig. Så er det nok bare at vælge dén metode som passer bedst ind i arbejdsmetoden :-)

/Louise

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)