Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Praksiserfaring med import af beklædningsgenstande og kemikaliekrav hertil søges

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Feb 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er

Jeg søger råd fra jer derude, som har erfaring med import af beklædningsgenstande udenfor EU (Østen) og dertilhørende kemikaliekrav i forhold til danske standarder og videresalg. Jeg har søgt og læst på nettet, bl.a. via Miljøstyrelsen, men jeg har behov for at høre, hvordan I andre håndterer kravene i praksis - hvilke dokumenter har jeg som importør brug for at se fra en fabrik, således at jeg overholder kravene fra Miljøstyrelsen? Jeg har eksempelvis været i kontakt med en fabrik i Østen, hvor jeg bad om kemikalielister, og det havde sælgeren aldrig oplevet - hun skrev, at andre almindeligvis spørger om tekstilerne er AZO-free, lever op til de Europæiske standarder og om farvescoren er grad 3 eller højere. 

Håber, at nogen kan hjælpe mig, da jeg forsøger at lære i denne nye jungle - jeg vil jo blot sikre mig, at jeg lever op til kravene, når jeg vil sælge beklædningsgenstandene videre. :)

dbh. Sarah 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sarah

Det er rigtigt svært at sikre sig at produkterne lever op til EU kemikalie krav,  Selv store internationale firmaer som Best Seller har fra tid til anden problemer med at deres produkter ikke overholder lovgivningen.

Det vil stort set være umuligt at få en kemikalieliste fra din leverandør, for de bruger mange forskellige leverandører til,metervare, tråd, knapper, lånlåse osv. Men kræv at de påtager sig ansvaret for at deres produkter overholder EU krav.  Du må så selv løbende tage stikprøver som du får laboratorietestet. 

Husk at det er sig som importør der er ansvarlig for at de importerede produkter overholder EU's krav.

Hilsen

Ravn 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)